Søker dagmamma på Oppsal Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Jeg har 2 svangerskap bak meg, og hadde svangerskapsdiabetes i begge... Nå er jeg gravid for 3 gang. Jeg veier nå 10 kg mindre enn sist jeg ble gravid og har BMI under 27. Er det noen der ute som har hatt svangerskapsdiabetes i et svangerskap, men har sluppet unna senere?
Strandloppa og lillebror Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Hei! Jeg hadde nedsatt glukosetoleranse i forrige svangerskap. Helt på grensa til diabetes. Slapp insulin, men måtte gå på streng diett og måle bl.s. jevnlig. Denne gangen har jeg vært til glukosebelastning i uke 12 og i uke 28. Begge med negativt resultat heldigvis:) Har ikke vært overvektig noen av gangene, men har følt disse graviditetene vidt forskjellig. Så det er sikkert og visst at hormonene kan spille en stor rolle når det gjelder sv.skapsdiabetes. Så ja, det er fullt mulig at du kan slippe unna denne gangen, selv om du jo er i risikogruppa. Lykke til, håper du slipper alt styret denne gangen og kan spise masse is i sommer med god samvittighet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå