Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 foreksempel hvis du kjøper mel og gjær så sier de:" å skal du bake i helga?" Jeg synes ikke særlig om at de spør slikt, hva om jeg kjøper kondomer: "åååh hva skal DU gjøre i helga da?" hahahahaha....hææærlig:P
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Det har jeg opplevd ofte. Og det er bare hyggelig! Men tror du ærlig talt at noen spør om det hvis du kjøper kondomer?? Det er litt som å handle på apoteket. Kjøper du hudpleie kan det nok hende dama sier "ja, denne er kjempeflott", men kjøper du en gravitest så holder de jo kjeft!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Har ikke opplvd det med kondomer, men med mye annet. Jeg synes det er hyggelig med litt sån overfladisk småprat. Hadde ikke plaget meg om de kom med den kommentaren ang. kondomene heller. Hadde de derimot sakt "Det var jommen på tide" eller noe i den dur hadde jeg nok ikke likt det.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 De som jobber i butikk er ikke helt dum heller. Selvfølgelig nevner de ikke noe om kondomene. Men når jeg jobbet i butikk hendte det at jeg f.eks sa: Skal du ha storrengjøring nå? Det er en måte å få kontakt med kundene på. Blir litt mer personlig enn kun Hei, trenger du pose, det blir 159kr, hade. Dette er joe noe man sier til alle.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 høhø kondomer ble jeg spurt om "tihi ser du skal kose deg i helga"...jeg kjøpte zalo og kondomer, såe tviler på det var oppvasken hun snakket om:P
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #6 Skrevet 6. mai 2011 Jeg jobbet i en butikk da jeg var 18 år, så kom alltid faren til ei venninne og kjøpte kondomer.. og HAN kommenterte alltid at nå skulle han hjem og kose seg ja.. jeg syns det var veldig vanskelig å forholde meg til.. Mange år senere fikk jeg vite av hun venninnen at han hadde misbrukt både henne og småsøstrene i mange år!! Huff, ble veldig mye mer ekkelt å tenke på kondomene nå i ettertid. Utover det, koselig når butikkfolket småsnakker litt mens man handler. =)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #7 Skrevet 6. mai 2011 Ja. I jula da jeg var på Rema og kjøpte en boks med ferdige pepperkaker sa jenta bak kassen "du vet at vi selger pepperkakedeig slik at du kan bake selv?".... Ble litt irritert og sa som sant var at det hadde jeg ikke tid til.....
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Jeg opplever stadig hyggelig prat med butikkansatte (sjelden i matbutikkene da - der er det jo som regel kø). Legger opp til det selv og handler jeg klær får jeg komplimenter for kroppen osv og det er jo bare hyggelig!
Kristin-87 Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 Jobber selv i butikk, og kommenterer gjerne til kunder om enkelte ting, på en positiv måte selvsagt Vi har MANGE stamkunder og "alle" kjenner "alle". Er ofte kunden som begynner å kommentere kva de har kjøpt, f.eks: ja, no skal det bli godt med en pils på terassen, eller: ja, du ser kor sunn eg er i dag (om de kjøper pizza, snop og en brus. Eg tar meg alltid tid til å prate med kunder om de sselv ønsker det Service skal det være:D Er veldig opptatt av at alle skal ha det bra og føle seg godt behandlet, både på jobb og ellers.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #10 Skrevet 6. mai 2011 Jeg synes det er kjempekoselig når de på nærbutikken kommenterer noe og slår av en prat, de vet tilogmed hvilket merke jeg røyker og hun ene spør alltid skal det vær helgarøyken eller hverdagsrøyken (røyker billigmerke til hverdags og unner meg prince mild i helgene). Hun spør etter sønnen min om han ikke er med og kan finne på å kommentere hvis jeg kjøper noe utenom det vanlige, og det er bare morro
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #11 Skrevet 6. mai 2011 En gang kommenterte en butikkjente når samboer kjøpte bleier. Småen hadde sluttet med bleier, men brukte bleier om natten veldig lenge etterpå. Da sa hun "eh, hvor gammel er hun egentlig, har hun ikke sluttet med bleier enda?" Utrolig frekt! Hun hadde selvfølgelig en jente selv som sluttet myyye tidligere.. Men har også fått fine kommentarer når jeg kjøper blant annet vaskemiddel og mel "Ååå du kan både bake og vaske:-)" og sånt. Det er bare koselig.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #12 Skrevet 6. mai 2011 eksen kjøpte kondomer på en bensinstasjon, han var på vei hjem til meg og det begynte og bli seint. han var ikke spesielt glad i og kjøpe sånt. så han mumler lavt: en pakke kondomer. fyren i kassa smiler lurt til han, gir han kondomene og sier: kos deg;) han var rimelig flau når han kom hjem til meg og fortalte det hehe:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #13 Skrevet 6. mai 2011 Åssen røyk eller billigrøyk? Trodde alt kosta det samme jeg......?!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #14 Skrevet 6. mai 2011 Da jeg jobbet på Narvesen hendte det ofte at jeg kommenterte salgene. "Værsågod, her har du lottokupongen din. Lykke til på lørdag!" "Hei du, baconpølsa di er klar. Håper det smaker!" "Åh, jeg blir så glad hver gang noen kjøper Morgenbladet! Det går altfor lite av den avisa. Du burde sjekke ut den artikkelen om Tibet, den er utrolig bra." (Jeg abonnerte selv, og leste den ofte så fort den hadde kommet i postkassa.) For ikke å snakke om alle de gangene noen kom inn og kjøpte to av hver av en del godterisaker en lørdag mens to småunger løp mellom beina på mor/far. "Heheh, lørdagsgodt på gang?" Syns sånt bare er koselig jeg det er en enkel måte å starte en liten samtale på, og være noe mer enn bare en maskin som biper varer og tar imot penger. Men jeg kommenterte det sjelden hvis noen kom innom for å kjøpe en brus, snusboks, pakke sigaretter, tyggis eller noe annet kjedelig ... Og det kunne ikke falle meg inn å kommentere det hvis noen hadde kjøpt kondomer eller en angrepille! Da skulle i så fall personen åpnet samtalen selv.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #15 Skrevet 6. mai 2011 Hehe.. Jeg skulle kjøpe graviditetstest en gang og sier temmelig høyt og tydelig at jeg skal ha en graviditetstest (de lå bak kassa).. personen i kassa ser skrått på meg og spør om jeg skal ha kondomer.. Bare smilte og sa det var litt sent jeg og gjentok at det var graviditetstest jeg skulle ha.. Bare artig egentlig, og om mulig litt pinlig for mannen i kassa.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå