Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Eg har vært så dum at eg har klaget på en kollega. Går ut på at hun ikke gjør jobben sin skikkeleg, overlater jobben til sykepleierne,eller de unge uerfarne jentene som jobber ekstra. Vi er mange på jobb som har irritert oss over dette,og det har blitt snakket om på et rom, osv. over lang tid.Jeg tenkte at det var på tide at hun det gjelder fikk vite om dette,og snakka med avd.sykepleier. Hun snakket med den personen det gjelder,og vi vart kallet inn til et møte med hun det gjelder,avd,sykepleier og helse-og omsorgssjefen, Jeg var åsså så dum at jeg sa det til en kollega som jeg stolte på. Jeg var ikke gått ut av døra omtrendt før hun hadde sagt det til 2 andre.... og nå har jeg mange på avdelingen i mot meg..... Klarer snart ikke å gå på jobb lenger.... Har ødelagt meg helt....:( Fikk mld av avd.sykepleier på ettermiddagen, at hun var stolt over motet mitt,at eg måtte ha tru på meg selv, osv.... Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Andre som har vært i samme situasjon?? Trenger desperat råd.....
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Har ikke vært i samme situasjon jobbmessig, men i skolesammenheng. Regner med at du føler deg som kjepphesten akkurat nå, men det var MANGE som mente det samme som deg og ingen som hadde gutset til å stå opp å si det høyt. Så du skal faktisk gå på jobb med hode høyt hevet og hvis noen sier noe til deg så skal du svare at du sa ifra for resten ikke turte og meningen med det hele var å skape en bedre arbeidsplass. Hvis du føler at du blir baksnakket om så reiser du deg opp under et morgenmøte/lunsj eller lignende og sier "Jeg vet dere ser på meg som en tyster, men jeg vil ha en arbeidsplass der vi ALLE drar lasset og der vi alle har muligheten til å trives. innerst inne vet jeg at det er noe dere vil ha også. Baksnakking og generell fjortis oppførsel er vi for gamle til, men vi kommer til å ha en arbeidsplass som fungerer hvis alle bidrar positivt til skape det. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå