nick_342104 Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Har ei jente som går i 2 klasse og som sliter med å konsentrere seg i timene. Hun sier det er for bråkete(de er ca 20 elever) rundt henne og at hun da blir så anspent at hun ikke klarer å gjøre det så bra som hun vil(hun er veldig nøye med det hun gjør). Hun er, i følge læreren, veldig flink med skolearbeidet og fungerer bra i klassemiljøet og ellers på skolen. Pga dette sliter hun en del med hodepine og sier ofte at hun ikke vil på skolen. I samråd med lærer får hun sitte alene da hun føler selv at dette er det beste. Hun har mange venner og er godt likt så er ikke der det ligger heller(selv om det er en jente et par klasser over henne som plager henne og vennene hennes en del, noe vi har tatt opp med både foreldrene til denne jenta og skolen. Er blitt langt bedre heldigvis da). Noen som har noen erfaring med dette og som kan komme med gode råd? Har sjekket synet hennes flere ganger så er ikke det som er årsaken heller.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Hadde samme problemet selv da jeg gikk på barneskolen. Jeg ble derimot brukt som skille mellom "bråkebøttene, noe som ikke gjorde saken bedre for meg. Flott læreren hjelper til ved at hun får sitte alene om det gagner henne. Vet ikke helt hvor mye som er mulig å gjøre egentlig. Han hun sitte på et grupperom eller i et roligere hjørne når de skal arbeide selvstendig? Snakk med jenta di om hun har noen forslag til hvordan dere kan hjelpe henne. Hun har nok noen ideer om hva som skal til for at hun klarer å konsentrere seg. Ta det også opp i en foreldresamtale så dere alle tre sammen kan finne en løsning som kan passe for henne og læreren/klassen. Om både synet og hørselen er ok, så er det kanskje ikke så mye annet man kan gjøre enn å skjerme henne best mulig fra distraksjoner som kommer av støy/uro i rommet. Er det kun uroen i klassen som hindrer konsentrasjon, eller er hun også flink til å "distrahere seg selv"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå