Gå til innhold

Sendt hjem pga falsk alarm


Mamma til lille E

Anbefalte innlegg

Kun 4 dager til termin, og jeg begynte å kjenne regelmessige rier på ettermiddagen. De kom tettere og tettere, vi ble mer og mer stresset og reiste inn til sykehuset. Undersøkelsen viste kun åpning på 1 cm, så vi ble sendt hjem igjen... :( Utslitte og matte kom vi hjem kl 3 i natt, sovnet merkelig nok begge to og i dag er det en merkelig tomhetsfølelse. Riene skal være MYE mer smertefulle, sa jordmor....så da er det vel bare å vente videre, men magesmertene fortsetter som i går :( Noen tips om å få fortgang i dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen gode råd for fortgang, har prøvd det meste selv uten hell.. Det beste du kan gjøre er vel å prøve å slappe av og lade batteriene, det er jo fødsel like om hjørnet uansett ;) Er selv 5 dag på overtid og klarer ikke slappe av, skulle ønske det, men føler at jeg må drive med noe hele tiden for å få tida til å gå..

 

Er du førstegangs? ja rier ER smertefullt, men skjønner at du ville sjekke det opp.. 1 cm er ikke mye, men det er en start. Selv har jeg ca.3cm så noe er jo pågang, men tross at jeg er 3 gangs tar det tid..

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødeakupunktur!! Fødselen satte igang samme kveld/natt som første runde med fødeakupunktur forrige gang. KAN ha vært tilfeldig selvsagt, men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man få fødeakupunktur og hva er prisene? Er dette noe som gjøres gratis på sykehus kanskje? Jeg er fem dager over og jordmor sa fredag at jeg kunne forvente meg litt overtid da minsten ikke er godt nok plantet i bekkenet enda. Kunne godt tenke meg å prøve, verdt et forsøk som du sier! Begynner å bli tungt og kjenner det i ryggen. Våknet opp med skikkelig hekseskudd på venstre side av øvre del av ryggen i dag. Ikke noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hi

 

Jeg hadde også mye maserier før fødselen kom ordentlig i gang, sitter faktisk med dem nå også.. hvert 5 min.

 

Med nr 1 var vi inne to ganger med noen timers mellomrom på sykehuset for å få samme beskjed.. 2 cm åpning men ingen ordentlige rier. Fikk beskjed om å gå hjem å sove og slappe av, klokka var da 23 og sovnet ca 00.. Kl 02 våknet jeg og da var jeg ikke i tvil om hva rier var. Dro inn igjen til føden kl 0600 og hadde 5 cm åpning..

 

Skjønner godt at du blir forvirret, for det er ikke godt å vite hvordan det skal kjennes ut første gang..

Det er forresten ikke så godt å vite andre gang heller. Har selv vært våken mye av natta i natt, har termin i dag og har mye murringer og har begynt å blø litt.. Venter bare på at det skal bli vondere , eller at vannet går.. Men regner jo med at det tar seg opp i løpet av dagen :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...