Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille prinsessa vår ble født mandag 2 mai... hadde ultralyd termin idag 6 mai men har hatt så voldsomme hevelser i beina at di har prøvd stripping på meg flere ganger, for å se om di kunne få starta det.

Men på siste ultralyd kontroll da jeg hadde fremdeles 4 cm den 28 april ble det bestemt at jeg skulle komme tilbake mandag 2 mai å ta vannet så sant det var plass på føden.

Møtte opp klokka 9, fikk heldigvis komme til, klokka 10 fikk jeg fødestue, halv eleve tok di vannet og det strømmet i strie strømmer skal jeg love dere. Akurat som med eldste jenta hadde jeg utrolig mye fostervann, så di klemte på magen min i en liten halvtime for å klemme ut fostervannet. Hadde så mye vann at lille Tirill fløt ut av bekkenet litt igejen slik at jeg måtte holde senga i over en time for at ikke navlestrengen skulle komme i veien mens vi ventet på at hun skulle komme på plass igjen.

Vannavgangen førte ikke til så sterke rier så jeg ble satt på drypp klokka 12. Da fikk jeg gode rier nesten med det samme, klarte meg uten noe smertestillende frem til halv 3 , da måtte jeg ty til lystgassen og gubbemasasje på ryggen, for alle riene satt i ryggen og rompa..auuuu

Satt en del på kne og lente meg på senge ryggen, men ble deppa når di sa jeg fremdeles bare hadde 4 cm, men var helt utflatet så hadde jo hatt fremgang.

Klokka 4 var ikke lystgass nok lenger og ba etter epidural, men den var det litt ventetid på, så det var bare å puste og pese videre

Men da hadde det virkelig vært fremgang på den timen for da hadde jeg 6-7 cm åpning.

di begynte å mase om at jeg ikke måtte presse men noen av riene var omtrent som pressrier..da gikk det tydeligvis enda fortere fremover med oss, når klokka var kvart på 5 kom anestesien men ble sendt på dør igjen med beskjed om at det var for sent, da hadde jeg 9 sc og var klar for å presse

Så lille prinsessa på 3168 gr og 48 cm og 35 rundt hodet, så dagens lys etter 35 min med pressrier og kun ved hjelp av lystgass og gubben sin stakkars blå neve :)) når klokka var 17:30

Sprakk ikke så mye med fikk 8 pyntesting i overflata, men di gjør sinnsykt vondt noen av dem.

Ellers koser vi oss en masse her hjemme og hun er kjempesnill. lykke til videre alle sammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes fantastisk ut!! Håper jeg får noe lignende, bortsett fra at alt starter av seg selv da..

Kos dere masse!! =)

Skrevet

Tusen takk for en flott fødselshistorie! =)

Kos dere masse i tiden fremover med snuppa!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...