abella Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Vi skal ha frokost hos oss på 17. mai og jeg vil gjerne høre deres beste tips om hva vi bør servere, gjerne litt kreative forslag! Legg gjerne med oppskrift eller link hvis det er noe avansert. Det må også være mat tilpasset gravide, så kan ikke servere spekemat eller roastbiff...
Gjest overlord Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Da ville jeg hatt: Hjemmebakte rundstykker, både fine og grove Eggerøre Laks Rørte bær Croissanter Kyllingsalat som pålegg (majo, rømme, kylling, selleri, epler, krydder, sitron) Div. kjøttpålegg Ost Kaffe te fersk juice
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Såfremt det ikke er bare gravide der, så går det vel an å servere spekemat og roastbiff kanskje? Er man gravid så vet man jo at man ikke skal spise det tenker jeg.. Jeg synes spekemat og roastbiff med hjemmelaget potetsalat er et must på 17.mai frokost (men ikke i år for min del da hehe). Ellers høres det som overlord foreslår bra ut!
abella Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2011 Det er flere gravide og jeg hadde ikke tenkt å lage veldig mange alternativer, så da satser jeg heller på noe som alle kan spise. Den kyllingsalaten var en veldig god ide! Skal google etter en oppskrift, hvis du ikke har en å slenge ut av ermet?
Gjest overlord Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Jeg blander halvt om halvt med rømme og majo. Har i kyllingbiter, selleri og eplebiter. Smaker til med salt, pepper og litt sitronsaft. Jeg bruker f.eks 1 boks rømme, 1 grillet kylling, 1 pakke majo, 5 stilker selleri og 4 epler. Vær oppmerksom på at den er så god at det blir spist lite annet pålegg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå