Gå til innhold

Hvor mye ville dere gitt i konfirmasjonsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

til søsteren din?

til fetteren din?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette står i Haugesunds Avis..

http://www.h-avis.no/nyheter/sa-mye-ma-du-gi-1.6210559

Foreldre: Fra 5.000-20.000 kroner. Her inngår vanligvis bunad til konfirmanten og selskapet.

Søsken: 500–700 kroner

Besteforeldre: 1.000-5.000 kroner

Faddere: 1.000 kroner

Tanter og onkler: 500-1.000 kroner

Fetter og kusiner: Inngår ofte i gaven fra tanter og onkler. Ellers rundt 500 kroner.

Venner: 200 kroner

Naboer: 100–200 kroner

Skrevet

Til søsteren min hadde jeg gitt 1000...

Til fetteren min 300 (har veldig lite kontakt med fettere og kusiner som er så mye yngre enn meg)...

Skrevet

Søsteren min fikk et gullkjede (kostet ca en ukes lønn den gangen) + en kjempestor plante hun ønsket seg.

Fetterene mine tror jeg aldri har fått gave bare av meg. De fikk gaver fra fammilien. Jeg var vel 14 da den yngste av dem jeg kjenner godt ble konfirmert. (har ca 30 fettere og kusiner så har ikke så mye kontakt med alle)

Skrevet

Ikke gi penger, i hvertfal ikke til søsteren din. Gi henne noe hun blir glad for og kan bruke lenge.

Skrevet

Takk for denne! (Haugesunds blad) Jeg skal i konfirmasjon i helga, er fadder og har vært veldig i tvil om jeg er kjip som gir en gave til litt over 1000 kr.. Så noen andre mente 2000 var passende. Er ikke i den nærmeste familien til konfirmanten, og ville gitt ca 500 om jeg ikke var fadder.

Skrevet

Til min bror ga jeg 800 kr og ei slipsnål.

Til mine kusiner har jeg gitt 700.

Skrevet

Vi er HELT blakke for tiden, og både søsteren min og fetteren min konfirmerte seg i år. De hadde bare dyre ønsker som for eksempel ipod touch ++ og selvfølgelig ønsket de seg penger. Søsteren min fikk 300 kr (ser henne ca 1 gang hvert 3.år) og fetteren min fikk 200 (har ikke sett han på 6 år).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...