Gå til innhold

inspirert....navn på smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kaller dere smokken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smokken :)

Skrevet

Sutt.

Skrevet

smokken, sutta, tutta, pipa, lyd demper...

Skrevet

Det er tutt det går mest i her men smokk går også=)

Skrevet

Ingenting.. Kan ikke fatte og begripe hvorfor alle skal dytte smokken inn i munne på sine små.

Skrevet

musk. Jenta stokka litt om på bokstavene... så nå er det bare "musken" til lillebror også...sjelden jeg sier rett selv...

Skrevet

Kanskje fordi man ikke vil ha tommelsutting til de er 16? Det er verken fint eller lurt.

Kanskje fordi man har større barn og har ikke tid å la babyen henge på puppen hvert tiende minutt.

Sær tankegang du har, hvis du generaliserer sånn..

Skrevet

Herregud, det heter smokke! Hvorfor bruke et annet navn på alt???

Skrevet

Smokk eller "Mokk" eller "Dott" (som guttungen selv kaller den)

Skrevet

Ne 09:26, det er bedre å la dem sutte på totten og bli som meg: i en alder av 34 kan jeg fremdeles våkne av å ha totten i munnen. Helt ubevisst så klart, og aldri noe jeg gjør i våken tilstand, men likevel jævlig flaut.

Da er det langt bedre å gi dem noe de kan avvennes fra igjen.

Skrevet

Vi voksne kaller det for smokk, men gutten vår som ikke er helt stødig i språket enda kaller den for: MØ :-)

Skrevet

smokk er smokk her=)

Skrevet

Smokka eller tutten

Skrevet

Tutta!

Skrevet

ja, fordi alle som ikke bruker smokk bruker tommelen. Bare rart at jeg, mine barn, min søster, hennes barn, mine kusiner/fettre og deres barn ikke suger på tommelen og aldri har gjort det, selv om ingen av oss har brukt smokk! Finnes sikkert de som tar tommelen, men er søren meg mange som ikke gjør det å!

Skrevet

Men så flott for dere da at dere har hatt unger som har klart seg fint uten tutt (som jeg kaller det). Har du noen gang tenkt på at alle unger er forskjellige? Noen hiver seg på tommelen for å ha noe å sutte på, andre ikke. Det er tross alt mye mer behagelig med en baby som ikke skriker enn med en baby som skriker. Er det ikke? Det synest iallefall jeg. Babyskrik er det verste jeg vet. Jeg satt alene på barsel med minstemann (var ikke noe hjelp å få der, de sier man må nyte tiden der og slappe av men jeg fikk ikke slappet av de to dagene jeg var der), som ikke fikk tak på puppen, men jeg fikk ikke ammeskjold som jeg måtte bruke med eldstemann for å kunne amme. Jeg satt (lå) med århundrets migreneanfall etter å knapt ha sovet på to døgn siden ungen ikke fikk takk på puppen og ikke fikk i seg mat. Da skal jeg love deg at tutten var grei å ha. H*n suttet på lillefingen min fram til samboeren min kom med tutten og migrenemedisinen min dag to.

Det er virkelig ikke noe i veien med å bruke tutt så lenge man venner ungene av med å bruke den også. Faktisk er det bra for munnmotorikk å sutte på en tutt. Man blir ikke ødelagt av tuttbruk så sant man ikke bruker den til man begynner på skolen da, da sies det at det går utover tannstillingen, men nå strides de jo om dette stemmer.

Ja, jeg syns det er fælt å se store unger som går rundt med tutt hele dagen. Syns tutten burde forbeholdes soving når ungen har passert året. Før den tid også for den del. Har selv to unger og eldste sluttet med tutt da h*n var rundt 7 mndr., h*n ville ikke ha den lenger. Det gikk fint med ungen og h*n har heller ikke brukt tommelen som substitutt. Tok tutten fra minsten også da h*n ble 7 mndr. og det har gått helt strålende selv om det ikke var på eget initiativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...