Gå til innhold

Ei lita pyse ang. det å si fra;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke så ille som det høres ut, men føler meg som gatas barnevakt. Bor vert.delt og de på andre siden har en gutt på samme alder som min gutt(4 år). Med en gang de kommer hjem fra jobb/bhg kommer han hit. Vil ha middag her, vil inn å se tv, eller er ute hos oss med vårt barn. Aldri på deres "område", og mitt barn er så og si aldri inne hos dem.

Jeg er 100% alenemor og jobber fulltid. Er noen "farlige " veier her så jeg følger mitt barn på lekeplassen, og er stort sett ute med han. Vi er begge utemennesker;) Når kvelden kommer er jeg helt skutt. De er 2 stk, og moren jobber ikke. Likevel er de aldri ute, og på ettermiddagen bruker gutten si "mamma og pappa sover middagshvil" eller "mamma er hos venninner" og "pappa ser sport". Kunne godt tenkt meg at vi hadde delt litt på å vært ute med dem, men de mener barnet klarer seg fint alene ute.

MEN: jeg har løpt etter gutten fordi han har vært på veien plutselig på sykkel uten hjelm, og hentet han etter han har sprunget etter naboen sin katt og plutselig vært på den andre veien.

Skjønner jo jeg blir utnyttet. Foreldrene er greie og koselige når jeg først snakker med dem;) Ser bare med gru på sommeren for vi får aldri "fred" . Går vi i hagen kommer han med en gang. Mitt barns far er ikke her lenger og forrige uke kom farmor som han ser kun 2 ganger i året. Gutten kom i hagen og skulle leke med og tok mye oppmerksomhet.

Uff, ikke misforstå. Er kjempeglad barnet mitt har en god venn, men føler bare det blir litt mye. Hva sier en til foreldrene? Og hva sier en til barnet og i hvilken situasjon? KAN en si noe særlig til barnet?

Hilsen ei som er kjemperedd for å såre et barn. Føler barnet har det bra hjemme men syns det er litt rart han trekker så mye hit så kanskje det som holder meg igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier guttene hvis du foreslår for de at de skal bort til han andre gutten og leke litt?

Blir feil om de bare er hos deg, hos oss er ungene omtrent like mye hos vennene som de er hos oss.

Skrevet

Har gjort det noen ganger og da har jeg hørt han gutten si de må være litt stille på verandaen for "mamma sover, "mamma leser", "pappa ser tv" osv.

De kan jo godt være borte hos dem men siden vi bor så nært ser jeg jo alt. Og de følger jo ikke med så da må jo jeg gjøre det. De vet jo ikke om jeg ser eller ikke, og jeg har mang en gang måtte snakke til de. Nabogutten har en tendens til å trekkes til veien og der fins det en del ungdommer som kjører som svin. Skal ikke helliggjøre min egen sønn for han følger jo etter. Og min er nettopp fylt 4 og jeg syns han er for liten til å være alene ute.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt! Du får bare si at det ikke passerhver dag. Foreldrene mangler tydeligvis sosiale antenner.

Skrevet

vi har det litt på samme måten,,,

jenta her ( naboen ) er hos mammaen sin og pappaen sin annenhver uke, så jeg har i allefall fri den ene uka.. men det er kjempe slitsomt.. hun går rett inn her, hverken banker eller ringer på døra.. er den åpen står hun brått i stua.

er den låst begynner hun å ringe på. å gir seg søren ikke.. å min datter vil jo såklart leke m henne, så det er om og gjøre å unngå at hun ser og hører hun kommer... hehe... derfor har jeg nå koblet ut ringeklokken hver helg ( på morgene ) vi liker å sove, å det er drit slitsomt når hun ringer på før vi har fått ut snerken i øya.

jeg har nå begynt å si ifra.. rett og slett for å kunne holde ut dette.. jeg sier det til jenta da.. at "nei, nå skal .... ikke ut, eller nå har vi besøk, du får komme etterpå..

du er ikke alene=)

Skrevet

Hehe, det var som å lese om meg selv 23:52. Her vil jo også gutten gjerne ha han inn eller ut å leke når han kommer, så er også begynt å koble ut klokken.

Idag når gutten la seg var han en smule sur og da sa han at han hadde jo ikke snakket med meg idag. Og nei, det har vi ikke. Han kom rett fra bhg og ut i hagen der gutten kom med en gang. Spiste middag på verandaen og siden vi hadde fisk som nabogutten ikke liker spiste vi alene, mens han satt i sandkassen vår. Når det var kveld var det inn for dusj og mat, så rett i seng.

Er jo en sunn og god dag det da, men blir tungt når det er sånn hver dag. I morgen har jeg derfor planlagt tur i marka på ettermiddagen for å få litt alenetid hehe:)

"Godt" å vite en ikke er alene, emn jeg syns jo det er litt synd at en som forelder ikke er intr i å være noe med barnet sitt da:(

Skrevet

Hvordan hadde egentlig dette barnet hatt det om det ikke var hos naboen sin? Uff, orker ikke tenke på det. Synes i grunn du bør snakke med foreldrene, men skjønner at det føles vanskelig. Men det er deres barn, og de bør vise ansvar for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...