Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Savner eksen min.. Ble slutt etter mye løgn, vold og narko.. ble slutt i slutten av desember.. og nå har savnet kommet, før var det bare hat, fortvilelse og andre negativt. Men nå savner jeg han.. Uansett han har vært veldig ekkel mot meg i ettertid, i meldinger ++.. Men nå har han blitt mer hyggelig og ser ut til å bry seg litt.. Vet det bare er fordi han vil at jeg skal bli venn med han og godta ting.. men.. Vanskelig å savne noen man egentlig bare skulle hatet..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Det heter savner HAM. Ikke han. Og vær glad du er kvitt ham. Makan til taper!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Unnskyld! Savner ham* Er jo på en måte glad også men kjenner savnet..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Jeg skjønner faktisk til en viss grad hva du mener, men jeg har aldri turt å erkjenne det. Min eks var en drittsekk uten sidestykke og jeg er sjeleglad for at det er slutt. Men av og til tenker jeg på ham og smiler, for når han først var god så var han så veldig god... Men jeg ville aldri tatt i ham igjen om jeg fikk sjansen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Dust, det er helt greit å si han. Man trenger ikke ha objektsform på tredjeperson entall maskulin. Dustedeame uten peiling.
najs Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Du kjøper aldri tilbake den brukte bilen du engang kvittet deg med for det var en grunn til det. Selv om bilen fungerte bra i perioder, så er det alltid skummelt å stole på at den holder hele veien. Så istedenfor å bruke resurser og energi på å reparere noe som kanskje faller sammen er det bedre å skaffe seg en ny som kan ta deg lengre veier. Dette konkluderte eksen min og jeg med, over en øl. Vi er idag gode venner;-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 I offisiell rettskrivning (bokmål) er det lov til å bruke HAN i alle tilfeller. Det samsvarer ikke med skrifttradisjonen. I riksmålsgrammatikken holder vi på skillet HAN/HAM som nevnt ovenfor. Det kan nok dukke opp noen vanskelige tilfeller. I så fall får du heller melde deg igjen. http://www.riksmalsforbundet.no/Spr%C3%A5ktjenester/Spr%C3%A5kspalte.aspx?PID=136&Action=1&NewsId=255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå