Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Om tenåringen din har hatt sex på skolens området.. hva hadde du gjort ?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Tja, da er det bare å lenke ham/henne fast til kjøkkenbordet, og snakke om hvorfor. Tipper der kommer en historie.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Å herregud. Etter jeg var ferdig med å dø av skam, ville det vanket husarrest og frarøving av goder. Snakker vi 14 år, 17 år eller hva? Straffen kommer jo an på alderen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 først snakket med tenåringen min så langt det gikk, deretter legge alt til rette for prevansjon til tenåringen min. Så ville jeg også ha nevnt en gang eller 2, på en opplysende og ikke korrigerende måte, at det å ha sex på offentlig område er straffbart. Hadde det vist seg at det var en engangshendelse for å være litt "tøff" hadde jeg holdt meg til dette og håpet at det gikk over. Hadde det derimot vært mer inne i bildet, og tenåringen viser seg til å ta dårlige valg titt og ofte ville jeg snakket med en terapaut om tenåringens oppførsel. Tenåringer skal gjøre litt opprør, og jo opprør nå er 1000 ganger mer ekstremt enn opprør når jeg var ung, da var det største opprør å smugrøyke. Sex var ikke en tanke hos oss engang, klining fikk holde i bøtter go spann. Sånne r det bare dessverre :/
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Og om tenåringen faktisk mener h*n har lov til å gjøre det hun vil innenfor det "felte" fordi h*n er over 16? Uansett sted ++.. Og ikke engang gidder høre?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Syns vel ikke plasseringen av sexen hadde spilt noen rolle, kommer mer ann på alderen. Hadde selv sex med kjæresten min på skolenstoalett når jeg var 16......
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 hadde sjøl sex "overalt" i den alderen men ble aldri tatt, det er vel forskjellen... så var det vel noe om å huske på at kua har vært kalv den å straff har vel lite for seg vil jeg tro...heller fremheve prevensjon og diskresjon;)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Kommer an på alderen på ham/henne og i hvilken sammenheng dette ble oppdaga.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 antagelig hadde jeg ikke gjort noen ting så lenge tenåringen her er over 16 år og således "lovlig". Synes ikke stedet for sexen i seg selv spiller noen rolle. Hvem har vel ikke hatt sex på andre steder enn innenfor husets 4 vegger??? Hadde han gjort det i skoletiden midt på skolegården, så hadde det selvsagt vært annerledes men regner ikke med at det er tilfelle her?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 har skjedd to ganger, engang på toalettet og andre gangen ute på plenen. Begge ganger i skoletiden.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 Hvis man er 17 så er man jo "voksen" nok. Du kan jo egentlig ikke si så mye mere enn at du synes det er forferdelig flaut og at du ønsker ikke å høre om noe sånt igjen.
Tante Blås Squaw Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Sagt at denslags bedriver man på et mer passende sted, og absolutt ikke i skoletida. Så ville jeg prata med han/henne for å finne ut om det lå noe mer bak (fjortiser ER vårkåte, men de fleste klarer å holde buksene på til de har et mer akseptabelt sted å ha seg på).
ma(G)ma med to små :) Skrevet 5. mai 2011 #14 Skrevet 5. mai 2011 Forklart at h*n må ha sex så my som h*n bare vil, men at det faktisk er straffbart å ha sex på offentlig sted, og at det virkelig ikke sømmer seg! Så ville jeg ha tatt en rolig og alvorlig prat om hvilke følger en slik adferd kan få senere i livet, når h*n får seg ny kjæreste, og skal møte svigers, når h*n skal søke jobb, når h*n får egne barn som får høre om dette +++ Jeg ville nok ikke ha kjeftet eller truet eller straffet på noen måte, for det tror jeg faktisk ville hatt motsatt virkning på en rebellsk tenåring, men jeg ville ha forklart (meget alvorlig) at jeg synes det er veldig trist og ubehagelig og flaut å få høre at mitt barn gjør slike ting, samt at jeg blir lei meg på barnets vegne over at det tar så dårlige velg, som kan forfølge det resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #16 Skrevet 6. mai 2011 Ikke så mye antageligvis. Om det hadde kommet en melding fra skolen om at dette hadde skjedd og hvordan skolen har reagert på dette, så hadde jo jeg som forelder vært nødt til å ta det opp alvorlig for å følge opp overfor skolen. Er dette noe jeg har hørt av andre eller tilfeldigvis plukket opp, så hadde jeg vel ikke brydd meg så mye om det annet enn at vi ved en passende anledning hadde tatt en prat om at det kanskje fantes lurere plasser å ha sex. Jeg ville i alle fall aldri ha tatt på meg martyrrollen og fortalt hvor flaut dette var for meg og hvor lei meg jeg ble nå. Herlighet, hvorfor er det flaut for meg? Og jeg ville ikke prøvd meg med disse skremselgreiene om at framtidige arbeidsgivere og svigerforeldre og andre vil komme til å bekymre seg for dette. De fleste voksne normale mennesker har da gjort ikke super-smarte ting som unge (og kanskje som voksne også). Skal du lete etter det feilfrie og dydige må du gjøre som Prins Charles gjorde da han fant Diana - men vi vet jo alle hvordan det endte. Vi hadde nok hatt oss en prat om livet, eller kanskje hadde jeg bare sagt noe sånn som at "Det der var kanskje ikke det smarteste du har gjort" Men jeg ville aldri ha gjort noe stort ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå