Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Hei Har termin 8 august og da vil gutten vår være 19 mnd gammel. Tenker litt frem og tilbake på om vi skal ha søskenvogn eller ikke. Gutten har en vogn vi bruker i barnehagen og haan vil antakelig sove litt på dagen enda litt til når babyen kommer. Skal vi på noen turer vil han jo være litt liten til å orke å gå hele tiden også. Noen som har noen tips? I såfall hvilken søskenvogn anbefaler dere? En vogn hvor man har en bagdel man etterhvert kan ta ut når den minste begynner å sitte selv osv. Takk :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 21 mnd mellom mine og vi kjøpte det ikke, savnet det ikke heller. Hadde ståbrett til babyvognen og i tillegg en liten trille vi kunne bruke til storesøster om vi skulle noe spesielt som en tur i dyreparken e.l. Vi bor i gangavstand til både butikk og barnehage, storesøster gikk selv men kunne stå på brettet om hun ble sliten. Var nok i haugevis til oss. Men det er klart dine behov kan være anderledes, om du planlegger å gå turer på mange kilometer med begge barna må du nok ha søskenvogn.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 sønnen vår var 2 år og 3 måneder når vi fikk en unge til. og han måtte bruke vogn innimellom. men vi kjøpte ikke søsken vogn da vi hadde en liten vogn fra før som vi kunne klappe sammen. så vi brukte to vogner om vi måtte.. jeg ville ventet og sett hvor mye gutten din ville brukt vogn siste tiden.. er ikke noe som må handles nå..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 16 mnd mellom mine og hadde aldri klart meg uten!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Om du har gutten i bhg 100 prosent er det ikke vits med søskenvogn, om du kjører han til og fra. I helgene kan du og mannen trille hver sin vogn.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Takker for svar og gode innspill :-) Ville dere heller kjøpt en trille/sove vogn til babyen hjemme? Gutten har sovevogn i barnehagen pluss at vi har en paraplytrille i tillegg
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 14,5 mellom mine to yngste og vi hadde søskenvogn i 2 mnd før vi solgte den igjen. Ble omtrent ikke brukt så det var irriterende å ha droget stående og ta opp plass i gangen...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Enig med 22:12 om han går 100 i bhg er det ikke nødvendig. Vi har en flunka ny tfk tvillingvogn som er omtrent ubrukt ...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Ville kjøpt egen vogn (ikke trille) til babyen for bruk hjemme og når du og babyen triller på dagtid, hatt sovevogn til gutten i barnehagen i form av en sportsvogn som jeg også kan bruke hjemme i helgene. Og kanskje hatt paraplytrille i bilen til hverdags.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Jeg tenkte å ikke kjøpe først, men så et halvår etter lillebror kom til så ble det sommer og jeg ville ha muligheten til å trille med begge to samtidig på tur alene. Og til og fra barnehagen de dagene jeg rakk det, er nemlig et stykke.. Så jeg anbefaler deg det, hvis du skal kunne ta med deg begge på tur og lignende alene! Titanium tvillingvogn kjøpte jeg billig brukt, den er rimelig ny også! Lett og god å trille. Full liggestilling, og tar veldig lite plass sammenslått! Anbefales på det sterkeste!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 Jeg har 23 mnd mellom jentene mine, og siden jeg henter/ leverer i bhg hver dag, og ikke har bil tilgjengelig, så er jeg avhengig av søskenvogna, eller at baby sitter i bæresele og storesøster i vogn. Hun er flink til å gå selv, men hun stopper opp heeele tida, og skal peke og spørre og forklare, og siden vi har et stykke å gå blir vogn en nødvendighet for å komme seg fram før midnatt;) Har GT Safari dobbel, og den er supergod; http://www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari-dobbel.html
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Du har to barn, og to vogner. Ville ikke ha kjøpt noe mer vogn jeg. Ta med reiseseng til barnet i barnehagen for soving, om det skulle bli for kaldt for baby å være i trilla. Noe jeg tviler på at det blir, du kan ha god pose i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå