Gå til innhold

Jobbintervju -hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier dere om arbeidsgiver spør om deres negative sider? Man må jo kanskje passe seg så man ikke sier noe som skremmer arbeidsgiver slik at man ikke får jobben=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OG- kan man ta med orginale attester og skolepapirer, eller må det være kopier?

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Ang vitnemål og attester, så kan du gjerne ta med kopier, men da er det greit at det er et "rett-kopi" stempel på dem. Hvis ikke kan stort sett bedriften ta kopi av orginalene dine rett etter intervjuet.

Det finnes endel forskjellig man kan si om negative sider, men trodde mange hadde gått bort fra disse standard spørsmålene. Jeg holder flere intervjuer per uke, og det er svært sjelden jeg spør om slike ting. Det går heller mer på "hvilke type mennesker kan være en utfordring å jobbe med", "hva demotiverer deg i arbeidet" osv.

Men hvis du blir spurt om negative sider, så er det noen ting man kan vri om til at det blir positivt også. F.eks kan man si at man er en litt utålmodig person, dvs at man liker å få gjort ting og få arbeidet unna. Men det er jo greit at du ikke finner på noe bare fordi det høres bra ut, det skal jo også stemme med hvem du er som person. Kjedelig å få jobben på feil premisser.

Lykke til på intervju.

Skrevet

Jeg syns det er greit å ta kopier og levere et ferdig sett kopiert opp til arbeidsgiver. Noe annet syns jeg virker litt rotete.

Og de har aldri trengt å være rett kopi-stemplet for meg i alle fall...

Negative sider er vanskelig. Men vær ærlig og ikke ta en av de klassiske "negative ting som også er positive"? Det er jo veldig gjennomskuelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...