Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Dette setter jeg meg ikke imot. Men har det noe å si for stønadene jeg får av NAV? Jeg mottar OS.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Da får du ikke overgangsstønad og andre stønader som enslig forelder. Eneste fordel er at du lignes i skatteklasse to. Thats it.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Nei, foreldreansvaret har ingenting med stønader å gjøre. Hadde vært noe annet om han ønsket delt omsorg. Delt ansvar får "alle" fedre om de tar det til retten. Skal noe ekstremt til for at det ikke innvilges, så du bør ikke sette deg på bakbeina ang det uansett:)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Ved delt foreldreansvar vil du få det samme som du har nå. Om du mener delt omsorg så vil du miste alt av stønader.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Er du sikker på det? Jeg er jo aleneforsørger likevel. Bare med delt forreldre ansvar. Dette har jo mer med det juridiske å gjøre
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 21.28 har ikke peil på hva hun prater om. Du mister ingenting!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Jeg mener kun delt foreldreansvar. Og ønsker overhode ikke å nekte han det. Vil ikke ta fra ham noen rettigheter.Det er jo hans barn også. Jeg får kontakte NAV for å være på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Leste feil, trodde du skrev delt omsorg Nei, med delt foreldreansvar mister du ingenting
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Skal dere ha 50/50 mister du stønadene. Dere vil få skatteklasse 2 annehvert år og en halv barnetrygd hver.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 Da mister du ingenting. Stønader regnes ut fra omsorg og graden av omsorg/samvær man har med barnet. Foreldreansvar er juridisk og har ingenting med omsorg/samvær å gjøre. 21:31
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 Nei altså: jeg mener kun delt foreldreansvar. Altså barnet bor hos meg og jeg er aleneforsørger. Han er hos far annenhver helg. dette vil han gjerne (og det gjør meg virkelig ingenting) Da vi ønsker å ivareta hans rettigheter når det kommer til deltagelse i bhg etc. Tusen takk for svar dere! Er student og med en baby er jeg litt avhengig av OS. Takk igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Hun snakker om foreldreansvar. IKKE om delt omsorg
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #14 Skrevet 5. mai 2011 har svart deg ovenfor og er helt sikker da vi har delt foreldreansvar OG mottok OS første året mens jeg gjorde ferdig masteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå