Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Her i Bodø har russen inntatt uteområdet i en barnehage natt til 1.mai. Der har de knust flasker, pisset og det som verre er i sandkassen! Kastet fra seg brukte tamponger. Kjenner jeg kunne blitt voldelig om jeg hadde fått fatt i dem som har gjort det! Hva faen slags oppdragelse har disse idiotene fått??
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 det er ikke bra. en barnehage er ikke stede for dette. ingen sted er noe for dette. men en barnehage det fins grenser. er små barn som er der. jeg hadde blitt ganske sur..
Tante Blås Squaw Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Omtrent det samme som feilte tidligere generasjoners ungdom - bare i stadig økende skala... Jeg håper denne saken har vært i avisa? så kan man jo håpe at jungeltelegrafen går, så foreldrene til de "søte små" fjortisene tar tak i det.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Man kan gjerne spørre seg om hva som feiler foreldrene til dagens ungdom? Mange foreldre har rett og slett ikke tid til å drive oppdragelse. Når skal de presse inn det? Mellom klokka 17 og leggetid?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Er det ingen som ser barnehagen fra hjemmene sine? Jeg hat faktisk ringt politiet pga ungdommer som "fester" i barnehagen her.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Ikke noe som feiler dagen ungdom bortsett fra at de hadde gårsdagens foreldre.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Russen er myndige og er i grunn å regne som voksne folk som om få år, ja kanskje som resultat av russefeiringa, selv skal bli foreldre. Ufattelig at de gjør sånt. Men det er vel et resultat av at vi syr puter under armene på ungdommene våre og anser de som barn altfor lenge! AVSKAFF RUSSEFEIRINGA NÅ!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Var russetreff på 'bystranda' og barnehagen ligger helt ved havet. Folk som bor i nærheten ser ikke hva som foregår på 'fjæresiden' av barnehagen. Vi gjorde teite ting før også, men ikke sånt som dette. Det er jo rett og slett ondskapsfullt og ubegripelig! Sto om det i avisen i dag. Men som jeg kjenner 'dagens foreldre', så tror de på den uskyldige poden når han bedyrer å ikke ha vært med på det:( HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Jeg fikk samme følelse da jeg tilfeldigvis gikk tur på Tverreggen like utenfor Trondheim. Et naturskjønt område med tusenvis av glass-skår, masse plastposer, flasker, ølbokser, snorer fra russeeffekter, osv. Man får jo også høre hvert år at de oppfører seg som dyr ved festningen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 helt latterlig at de gjør sånt, men det er ikke noe bare dagens ungdom har gjort, husker det var slik der jeg bodde når jeg var 18, for 20 år siden.....
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 Er 20 år siden jeg var 18 også, men det verste jeg vet noen gjorde i russetiden var å ha sex i parken;-) Vi gjorde ikke herverk og vi slengte ikke fra oss ølflasker.. (Forøvrig får en ikke kjøpt glassflasker med øl/rusbrus i Bodø hele mai) HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 Dueh..Hi....dagens ungdom? Sex i parken, hærverk....var det ikke noe som heter at man ikke skal kaste stein i glasshus?! Hihi (erte-erte).
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Ja slik var det ikke der jeg bodde, er fra østlandet, like mye tull da, med rot og bråk, men de var ikke så sexfokuserte som de er nå....
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #14 Skrevet 5. mai 2011 Hehe. Var ikke jeg som hadde sex i parken! Og de kastet ikke fra seg brukte kondomer slik at ungene kunne finne det (æsj!) Og jeg mener det er hærverk når barnehagen ikke kan bruke uteområdet pga en flokk evneveike tullinger... HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #15 Skrevet 5. mai 2011 Mangel på oppdragelse, null konsekvenser for handlinger de har gjort i oppveksten og troa på at med russelue på skolten så er ALT lov. Det feiler ungdommen og russen ikke minst. Mye av ansvaret faller på foreldre og samfunnet i helthet. Nå i dag er det jaggu knapt lov å kjefte på barna før man risikerer å ha barnevernet skrapende på døra. Verre blir det frykter jeg. Vi har å se fram til i årene framover.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #16 Skrevet 5. mai 2011 Hehe det var fordi de ikke brukte kondomer før, eneste grunnen til at det ikke lå strødd.... Og alle generasjoner klager på ungdommen, foreldrene våre på oss, foreldrene til foreldrene våre på dem... etc.. Men at dagens ungdom får så mye rett opp i hendene gjør meg litt rett for hvordan de skal klare det virkelige liv...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #17 Skrevet 5. mai 2011 ha de sluttet og rydde etter seg? (er fra bodø) var russ i 2006, da var vi pliktige å rydde opp hvis vi deltok på festingen. trur vi fikk noe klage ang. austvika, men det ble fort ryddet opp. har "sneket" til meg russetid igjen i år, men festene driter jeg å gå på. må passe lille i magen min vet vi hadde i 2006 div. regler ang. dette innad i russen, der vi kunne bli forvist fra russe feiringen hvis vi ikke oppførte oss. i alle fall vi som var rød. vet russen synes drikkinga er artigere enn selve opplegget med å ta kravene. jeg holdt meg unna drikking og sex kravene. er kristen så hadde litt å stå for der
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #18 Skrevet 5. mai 2011 Holder jo fest i Breivika. De blir jo så dritings at de ikke vet opp ned på seg sjøl... Hvordan skal de klare å rydde etter seg??
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #19 Skrevet 5. mai 2011 det var vanlig at de gikk dagen der på å ryddet. var bla. krav for de som skulle heve seg i russefeiringen og rydde opp etter festene steike kor latpeisa de ha bitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå