Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 vi har en nabo som er helt håpløs. hver dag er hunden løs og løper inn i hagen vår, den har tilogmed stått i gangen vår. den løp ned guttungen vår og klefser mot den. i går når jeg var ute sa ba jeg naboen om å ta hunden i bånd på en pen måte. da fikk ejg beskejd om at jeg måtte ha barna mine i bånd for hunden hennes skulle gå løs. naboen leier eier ikke. vi har pratet med hus eier og kommunen ang denne hunden.. vi pratet med viltnemda og politiet. alle har pratet med naboen. noe som ikke har hjulpet. nå står bilen hennes parkert i veien vi er medeier av. den står slik at det er vanskelig å komme ut. slik har den stått i 3 dager nå. den fuungerer ikke. men min mann sa dem trilla bilen dit. og har prøvd å få hjelp flere ganger. men i dag ingenting. den står der enda. jeg vil gjerne ha vekk bilen. den står veldig i veien for oss. men min mann sier at vi burde bare la den stå. jeg tenker å få den fjernet bare fordi politiet,brann og ambulansen skal kunne komme frem om det skulle skje noe. jeg trenger så mange tips og råd jeg kan få..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Jeg skjønner deg godt, jeg:) Makan til idiotnaboer!!! Men, når det gjelder brannsikring osv, så er det slik at ved en eventuell brann så kjører bare brannbilen denne bilen rett ned. Hvis de klarer å kjøre inn på siden av den vil den jo bare bli skjøvet ut i grøfta. Tror jeg hadde snakket med de en gang til. Gått opp og bedt de flytte bilen så dere slipper å ripe den opp når dere kjører forbi. =)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Denne naboen er ikke riktig navla. Hvis dere tauer vekk bilen blir nok det neste at de melder dere til Barnevernet eller Politiet. De venter nå på at dere skal eksplodere over bilen de har parkert. Du har nå en mulighet til å ikke provosere dem mer, ved å bygge et gjerde med grind rundt eiendommen din, og ved å snirkle deg i stillhet rundt bilen deres. Selvsagt har du formelt rett i alt du hevder, men det er vel ikke så sannsynlig at dere trenger ambulanse inntil huset med det første. Hvis dere fjerner bilen til naboen blir det iallfall helvete.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 vi har pratet med de flere ganger, men får bare uskalige dritt komentarer tilbake. så det nytter ikke,. jeg veet brannvesnet kjører bilen rett ned. men er ikke noe serlig fordet. jeg har lyst til å ringe viking. men siden de leier halve veien så vet jeg ikke helt.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 ja vi er klar over at det blir et helvette. men når det blir for mye for henne reiser hun til mamma`n sin i noen dager. vi har gjerde. og nå noe som står i veien som en port. men nytter ikke. er ikke høyt nok. men skal da ikke se ut som en fengsel heller. + at de slepper hunden inn i vår hage for å gjøre fra seg. hun går nok ikke til barnevernet. de har hun hatt med å gjøre før. (vet dette da hun skriker til typen sin veldig ofte at han er verre enn dem) vi har klaget til huseier. men hører ingenting tilbake. vet vi ikke trenger sykebil med det første.. men det er greit å vite at den kommer frem uten hinder.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 En løs hund er IKKE lov, Nå er det sommer, og sauer og alt mulig går løst nå. Det er båndtvang. http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=190 Det er bare ikke lov å la hunden gå løs uten oppsikt og full kontroll fra eier..... Bilen...... ring falken eller noe, og be dem fjerne den. Alt hva naboen din gjør, raporterer du til eier av leiligheten de leier, eller direkte til politiet. Hvem skal vinne her? De som har loven på sin side, eller de som driter i loven og håper du gir opp? Jeg hadde helt klart gjort dette til en STOR kamp
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Hvem leier de veien av og er det ikke regler for bruk av veien, som nå ikke følges? Bare tau den vekk og neste gang de åpner munnen (stå nært dem) så starter du trykklufthornet som du har skaffet for anledningen, husk ørebeskyttelse selv Nei, neste gang hunden kommer inn til dere, beholder dere den til de har flyttet bilen
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 jeg har prøvd å ringe politiet 2 ganger. de sa jeg måtte anmelde. så har gjorde det i går. men tar tid for at det skal skje noe. så må nok anmelde flere ganger. vi har ringte viking, men de henter kunn vis politiet ringer eller hunden biter. vi har også ringt eier av boligen. men de virker ikke veldig intresert. skjønner det godt. for jenta som bor der kjefter og smeller på alt og alle som hun ser. vi tar bilde av hunden løs på vår tomt veldig mye. for å ha bevis mot de. så vet de ikke kommer langt. men er en hard kamp. min mann vil ikke engagn delta i kampen. det fordi han ikke vil ha dårlig rykte på seg.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Du kan selvsagt anmelde naboen for brudd på loven om båndtvang. Men det letteste er å kontakte politiet for å få hunden hentet dersom den er løs. Vi hadde liknende problem her med en nabo, og meldte det til politiet. De ga saken videre til mattilsynet som kom og hentet hunden... dersom den kommer inn til dere, kan du holde den i bånd/tau til politiet kommr.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 det er en privat vei som vi eier 50% av. og eier av boligen nabo leier eier 50%. bruk for veien er ikke avtalt noe mer annet enn vanlig lov. kidnappe en hund det gjør jeg ikke,. unga er redd hunden så ikke noe bra å ha den her da.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 men politet her sier de ikke gidder å hente hunden. kan jeg kreve dette av politet.??
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Gå ut på natten og rip opp bilen deres, så tenker jeg de tenker seg om en gang til før de kødder med dere igjen!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #14 Skrevet 5. mai 2011 når bilen vår står ute og så er kansje ikke det smart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå