Gå til innhold

Hvor mye penger gir man til brudeparet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i tre bryllup i sommer. Et tantebarn, et vennepar (langt ut i vennekretsen), og broren min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du invitert på middagen til alle?

det sier seg vel selv at din bror skal få mest;-)

ellers så er vel den uskrevne reglen at man skal gi 2*det man spsier for. så si maten koster rundt 250 skal man gi for 500. Syntes egentlig det er en rar regel da man ikke vet hva man skal spise på forhånd, men den er vel der for at brudeparet ikke skal gå i minus.

Er du ikke inviter til maten hadde jeg ikke gitt mye.

Skrevet

Invitert på mat til alle.

HI

Skrevet

Vi gir 250 når vi inviteres til kaffi og 500 når vi inviteres til hele greia. Eller, vi kjøper gaver for denne verdien, synes ikke noe om pengegaver i bryllup. Gaven koster stort sett 500 uansett, mne når vi inviteres kun til kaffi går vi sammen med noen om gaven.

Til søsken ville jeg vært mer spandabel enn til andre.

Skrevet

2x middag hørtes mye. Vi betaler 1000 kr per kuvert i vårt bryllup, håper ingen av våre venner kjøper for det dobbelte av det...

Til vennepar langt ute i kretsen : 500 kr

Tantebarn: 1000 kr

Bror: 1500-2000 kr

Dette hadde jeg gitt, men gi etter hva du har råd til. Hvis det kniper litt på pengene hadde jeg heller gått ned på venner og tantebarn, å ekstra på bror.

Skrevet

Vi fikk 1000 fra broren min (pluss samboer) og 4000 fra de tre søsknene til mannen (med partnere). Fra tanter og onkler fikk vi mellom 1000-2000 (om jeg ikke husker helt feil.

Fra venner fikk vi stort sett gaver. Aner ikke verdien, vi hadde ikke ønsket oss "listegaver", så vi fikk mye personlige hyggelige (og sikkert billigere) ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...