Gå til innhold

Fillern!!!! Ang solkrem!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dro på apoteket, i GOD tro om at Vichy sine solkremmer var de beste... Var skråsikker på at de kom best ut i test for et par år siden, så kommer jeg hjem, med to rådyre solkremmer, leser en solkremtest... og leser... dette er verstingsolkremen!!! Det er SÅÅ irriterende!! Hvorfor kunne jeg ikke lese testen før jeg dro ut,,, men neeeida, jeg var så sikker jeg.... Fillern!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta de med tilbake. De bør væreså greie at de bytter dem. Si du vil ikke ha sånn drittkrem, men du fant det ikke ut før du kom hjem. Verd et forsøk;)

Skrevet

Hvis det er Grønn Hverdags solkremtest du refererer til så ville jeg i alle fall lest nøye hva som er grunnen til at de kom dårlig ut i testen. De har en tendens til å være mer opptatt av miljøvennlighet enn hudvennlighet (og solbeskyttende egenskaper).

Skrevet

det er den foreldre og barn testen, så vil tro den er verdt å stole på... Den ene brukte vi idag, så den får vi ikke bytta, men kan jo kanskje prøve den andre som vi skulle ha i bhg... Er så irriterende. Spurte dama i skranken om vichy eller cosmica, hvem var best, med tanke på parfyme osv... det va akkurat det samme sa ho.. så kommer jeg hjem å leser at vichy var dårlig, og cosmica var kommet best i test.. (ikke at de burde vite om alle testene som pågår altså) men det var et ekstra irritasjonsmoment...

Skrevet

Testen i Foreldre og Barn er fra Grønn Hverdag. Jeg synes i alle fall det er viktig å sjekke hva de tester og rangerer ut fra.

Skrevet

Har iallefall funnet ut hvorfor barn HATER og smøre seg med solkrem. Har selv begynt med meget høy faktor, og bruker da barna sine. Det some r bra for barnehud må da være bra for oss voksne også..

 

Men, seriøst..Har dere PRØVD barnesolkrem selv? Har dere brukt det fra morgen til kveld, og kanskej på stranda og badet med kremen?

 

Det er som å gå innpakket i glaplast. Helt utrolig ubehagelig, man blir sleip, føles som huden ikke puster og renner ned i øynene og svir noe inn h......når man bader...Og smøring ETTEr b ad, DET er et h....og man bli som en sleip, hvit ål resten av dagen. Og for ikke snakke om all sand, gress og matsmuler som fester seg på HELE kroppen....

 

 

Jeg har begynt og bruke "Riemann P20" på alle mann. Man skal smøre seg en gang om dagen og beskyttelsen varer også etter bad. VI brukte det i syden i fjor sommer, ikke en eneste av oss ble brent. FØr jeg skulle supplemengere med vanlig solkrem med høy faktor pga pigmentflekker jeg får, og da ble jeg brent der jeg smurte med en. Det var en barensolkrem i faktor 30. Den legger seg utenpå huden som en plastfolie og vil anta det forsterker solstrålene og gjør sola sterkere..Kutta ut den, og ble ikke brent mer.....

 

Den solkremen er sikkert livsfarlig, men har hittil ikke vært med i en eneste test jeg har sett..HVerken norsk elle rutenlandsk, mtp farlige stoffer, miljøvennlighet osv..Men vinner alle tester når det kommer til å unngå solbrenthet!

Gjest amandine
Skrevet

Ha ha er det sånn blank væske i en pakning med noe gult og oransje?

Tror det må være en god gammel scläger for den hadde vi når jeg var liten også. Og da snakker vi 70-tallet he he

Skrevet

Ja, det likner litt på olje, lukter sprit men "forsvinner" helt, både lukt og følelse av og være smurt med noe, kort tid etter. Man må være forsiktig når man smører i ansiktet, for svir noe for j....i øynene, men når den er på, så slipper man bekymring for at den renner ned i øynene iallefall.

 

Den er rett og slett super. Og kommer aldri til å bytte......Barna lar meg nå få smøre de, uten problem:o) Og kjekt før skole/barnehage..Her i trøndelag er det nemmelig sånn at en skyfri morgen kan ende i høljregn før barna skal ut. DA er det lite kjekt og gå med ei "plastmaske" hele dagen, og få solkrem rennende i øynene pga regn fordi man MÅ smøre de før levering.....:o) Det prblemet er helt borte med denne. Har opplevd liten gutt med røde, sviende øyne på en regnfull dag, som startet med sol...Men ikke nå lenger....

Gjest amandine
Skrevet

Har du helt rett i. Spørs om ikke jeg skal oppspore! Både jeg og ungene får lett soleksem, så må smøres ofte, og vi bopr i vest så har vel til og med enda mer skiftende vær enn dere;-)

Skrevet

Hvor selges denne? har jeg aldri hørt om før, men høres veldig genial ut:-)

Gjest Yunie
Skrevet

Vichy Capital Soleil Enfants Body Milk

Inneholder ingen allergifremkallende eller hormonforstyrrende stoffer, men miljøbelastende stoffer, blant annet et «verstingstoff».

Leverandør: L’Oréal

Faktor: 50+

Fra: Apotek

PS: Siden produktene er hentet fra butikk, tar vi forbehold om at produsentene kan ha endret innhold i nye solkremer på markedet.

 

altså kan du trygt bruke den. Grønn hverdag hører jeg aldri på.

Skrevet

Riemann P20 er billigst på tax-free. Men kan fåes kjøpt vi anettet andre steder.

 

http://www.blivakker.no/ea2963d5-0f84-432f-b583-2ed7153dc244/products/riemann?gclid=CKyIgf3p0qgCFUsI3wodfxwMiA

 

Her bl.a.Advarer mot sterke spritlukt når man tar den på, og VELDIG obs med øyne, men ut over et er den super. FOr lukta forsvinner helt!!! Og øynenen er ikke noe problem når ungen faktisk sitter i ro når man smører de :o)

 

Og de røde nuppene de slet med på varma sommerdager, de får de HELLER ikke med denn.Da skulle de GARANTERT fått det på syedntur. Men slapp unna gitt:o)

Skrevet

ja, men den vichy inneholder jo et "verstingstoff" Jeg vil ikke ha en solkrem til barna mine som inneholder et verstingstoff :P hehe... så da føler jeg ikke at den er trygg å bruke... Tror jeg skal ta med kremen å bytte til cosmica sin, for den er jo best, hvis ikke så kjøper jeg den uansett... den andre dere nevner virker jo genial, så lenge det ikke er verstingestoff der også, hehe, det høres så skummelt ut :P hvor får man kjøpt den da?

Skrevet

Joda har tenkt som deg. Kjøpte Cosmica og barna så ikke ut. Full av utslett. Så hva stoff som har blitt testet vet ikke jeg. Vichy har vært super i mange år hos oss. Cosmica skal aldri mer i hus!! Så testene skal man ikke alltid høre på. Værstingstoff.. tenker alle har ett eller annet bare man plukker ut det man velger å teste.

Skrevet

takk for mange svar her. nå ble det faktisk vichy sine... siden jeg så litt på testene, og den inneholder ingen farlige stoffer for selve huden, ingen parfyme, ingen hormonforstyrrende stoffer, men et miljøverstingstoff som grønn hverdag er opptatt av. og det får bare være ;) husker lillemann reagerte på 2 solkremer i fjor, men husker ikke hvilke. reagerer ikke på vishy sine, så da blir det de :) men jeg holdt på å bli gal et lite øyeblikk der :P

Skrevet

Det var nettopp dette jeg forsøkte å si litt lengre opp her. Grønn Hverdags fokus ligger på miljøvennlighet og ikke hudvennlighet. Dette såkalte verstingstoffet er D5 som ikke har noe med hudvennlighet eller solbeskyttende egenskaper å gjøre, men miljøvennlighet. Grunnen til at Grønn Hverdag kaller dette et verstingstoff er at naturen bruker lang tid på å bryte ned stoffet. Mattilsynet sier at man ikke skal være bekymret for dette stoffet i solkrem. Jeg kjenner jeg ofte blir irritert når jeg ser overskriftene i aviser ol basert på Grønn Hverdags tester. De kremene som kommer på topp i deres tester er ofte dårlige på solbeskyttelse, men veldig miljøvennlige. Så får man vurdere hva man synes er viktigst når man velger hva man vil smøre på huden til barna sine.

Skrevet

Nettopp! og takk for svar! :) Jeg vet hva jeg prioriterer når det gjelder solkrem iallefall, så det ble vichy sine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...