Gå til innhold

"konebil" og "familebil"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Konebilen er den lille myggen, som mor og barn bruker i hverdagen.

Familiebilen er den store stasjonsvogna/suven far bruker til og fra jobb, alene i bilen. Og ellers til dyrehagen hver sommer og ei og anna helg på hytta?

Er det sånn det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke her i gården. Barna fortjener den tryggeste bilen i hverdagen! Så her er det mor som kjører den store, flotte bilen, mens far kjører en praktisk liten knert tur/retur jobb.

Skrevet

Kan virke slik.

Her har vi ikke konebil heldigvis. Jeg vil ikke kjøre rundt i en stygg gammel mygg, mens mannen kjører rundt i det gliset.

Skrevet

Ikke her i gården heller..

Konebilen her er den store firehjulstrekkeren..

Den bruker mor og barn.. Far har en stasjonsvogn som han bruker til og fra jobb..

Skrevet

Vi har det slik, men det er fordi det er far som leverer og henter barna. Jeg kjører alene og kjører derfor den lille bilen.

Skrevet

Jeg har ny småbil og samboer 80-tallsvrak han bruker til og fra jobb.

Ser ikke behovet for stasjonsvogn foreløpig..

Skrevet

Blant egoistiske pappaer tipper jeg det er svært vanlig, ja. Virker som det dessverre er snarere regelen enn unntaket.

Skrevet

ikke her i huset.

jeg kjører familie bilen, da jeg kjører barna mest. mannen kjører varebil. billigere siden det er diesel.

Skrevet

Vi har en mygg hver vi :-)

Skrevet

Her køyrer eg den store familiebilen, og mannen ein snerten liten bil.

Skrevet

Her har begge flotte suver. Men for øyeblikket er det min som er å foretrekke og da bruker vi den som familiebil også.

Skrevet

Nei, far i huset her nekter å la gullungene våre kjøre i dårlige biler, knapt så vi kan sitte på med noen :-) med "blikkbiler". Sikkerhet er viktig for det mest dyrebare vi har her i verden.

Skrevet

Her kjører jeg caravellen og gubben myggen! Jeg henter og leverer nesten hverdag, så det sier seg selv at jeg har det største bilen!

Skrevet

Kjenner flere som utrolig nok gjør det sånn. Begrunnelsen er at mor ikke tør kjøre den store og dyre bilen... dermed er det greit at en sjåfør som mor kjører i en liten og usikker bil.

Hos oss følger barna bilen. Om mannen har barna, så har han den tryggeste bilen og omvendt. Stort sett er det jo jeg som kjører barna og dermed har jeg den store og trygge bilen mens han suser rundt i den lille mygga.

Skrevet

Her i huset kjører far den største bilen. Fordi han har firma bil og kjører mye i jobben.

Selv har jeg en splitter ny golf. Den er ikke stor,men den er trygg og perfekt til oss tre til og fra jobb,skole og barnehage.

Skrevet

Vel - jeg kjører den minste bilen - en mondeo stasjonsvogn.....

Nå kjører jeg ikke så ofte, for jeg går og sykler mest, og da låner mannen min den....

Skrevet

Vi har trygge fine biler begge to, men mannen bruker Volvoen fordi han må hente kunder etc på jobben og må ha en representativ bil, jeg vil ha en mindre, mer praktisk en til mitt bruk, men allikvel trygg for barna, så har en audi a3. begge bildene er relativt nye og trygge...

Skrevet

Her bruker den av oss som har med ungene "store" bilen, og den som kjører alene har "myggen";)

Men begge bilene er nye, så vil ikke si att "myggen" er så mye mindre sikker enn den "store" egentlig....

Men vi kaller likevell "myggen" for "konebil"...:P

Skrevet

Her er "myggen" nyere enn familiebilen, så jeg føler det blir litt feil å si jeg kjører en utrygg bil ja.

Myggen min er en ny Suzuki Swift, mens familiebilen er en 5 år gammel Ford S-max. Vi har barneseter i begge bilene og kjører/henter litt begge to.

Vi prioriterer bil, er viktig at begge har ok biler siden vi begge kjører med unger hver eneste dag.

Skrevet

Her har vi en bil i og med at jeg ikke har lappen, men mannen kjører en Mercedes A-klasse (Veltepetterbil) <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...