Gå til innhold

Er det ikke vanlig å vaske håndklær o.l på 90 grader?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, hvorfor bruke mer strøm enn en trenger?

 

Hvorfor vaske på 90 grader? Har dere spysyken hver dag, eller diare hver dag? Eller alt for mye lus?

 

Finnes ikke vits i ved normal hygiene, og normale hygieniske behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste håndduker har vaskeanvisning på 60 grader, så vi vasker de på 60:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det vanlig... Vasker håndklær, truser, kluter ol på 90 grader.

Men skulle gjerne spart litt strøm, så om noen kan forsikre meg om at det ikke er nødvendig, så...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det holder da i massevis å ta de på 60 grader.

 

Eneste jeg vasker på 90 grader er klutene jeg har vasket badet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, her i huset ihvertfall. Jeg vasker håndklær, sengetøy og kluter på 90 grader.I tillegg bruker jeg et vaskemiddel på sengetøy, som er det eneste som dreper midd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE nødvendig, om dere har normal hygiene, og ikke smittsomme sykdommer.

 

Herlighet, selv om en maskin kan klare mer enn det dere trenger, så er det ikke nødvendig å kjøre den på fullt. Samme som en bil. Den kan sikkert klare 250 km/t, men trengs det???

 

hilsen helsearbeider, med mekanisk bakgrunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør vi ikke.

 

Håndkler som vi bare har brukt til å tørke oss med etter dusjen vasker jeg tilogmed på 40 grader.

 

Kluter som er brukt litt "her og der" vasker jeg på 60. Vaskekluter jeg bruker i heimen også...

 

Jeg vasker møkkete oppvaskhåndkler og kluter jeg har brukt til å vaske f.eks dusj og toalett med, på 90.

Ellers vasker jeg på 90 hvis noen spyr eller har diare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90 grader på mopper, vaskefiller o.l, men det er fordi de kan samle på en del dritt siden de er i kontakt med møkka støtt :P (også synes jeg de hårete moppene mine blir bedre å bruke når jeg vasker de på 90, blir helt frie for småsmuss som filtrer sammen luggen :P)

 

Klær går på 40 grader, undertøy, sokker og håndklær/kluter går på 60.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og her i huset. Har en storgulper, så hvit kokvask går ofte på 90 for tiden. Da slenger jeg med alt hvitt som tåler kok, for å fylle opp maskinen. Innemellom setter jeg de på 60, mer fordi jeg får et innfall enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å koke sengetøy, håndklær, vaskekluter og andre filler på 90 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
På 5.5.2011 den 18.36, Anonym bruker skrev:

Her er det vanlig... Vasker håndklær, og det på 90 kjøkenkkluter å andre ting som trenger det her i huset😝😋😝

 

Endret av Silje Ungersnæs8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vaskemaskin der temperaturen kan stilles uavhengig av program. Vasker ofte håndklær og sengetøy på 70 grader, men 60 holder også. Svært sjelden det vaskes kokvask her. 50, 60 og 70 grader er de vanligste vasketemperaturene her. Ull er unntatt, selvfølgelig. 

Anonymkode: ca2df...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vaskemaskin der temperaturen kan stilles uavhengig av program. Vasker ofte håndklær og sengetøy på 70 grader, men 60 holder også. Svært sjelden det vaskes kokvask her. 50, 60 og 70 grader er de vanligste vasketemperaturene her. Ull er unntatt, selvfølgelig. 

Anonymkode: ca2df...f0a

Det var da jævlig å langt du skulle dra det!

Anonymkode: 1f2b0...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskefiller, microfiber og mopper er det eneste vi vasker på 95. Det er det skitneste vi vasker, og det er bra for maskinen med en kokevask innimellom. 

Håndklær, sengetøy, undertøy og sokker vasker vi på 60.
Andre ting på 40/ull/finvask. 

Anonymkode: 7ea4b...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var da jævlig å langt du skulle dra det!

Anonymkode: 1f2b0...5da

Du verden. Er du alltid så hyggelig? 

Anonymkode: ca2df...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...