Katio Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Føler nesten ut som jeg er den eneste i verden som ikke vil vite kjønnet. venner forstår ikke hvorfor jeg ikke vil og kaller med sær,rar, you name it! Fikk slengt i ansiktet idag : "Kjære deg, vi lever i 2011, ikke 19 pil og bue. Syns det er respektløs av deg, da det er så mange som faktisk vil, men har vanskeligheter med å se". Er det så "normalt" å ville vite kjønnet?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Jeg er gravid og skal ikke vite kjønnet. Ingen som har sagt noe til meg om det.. Men de fleste jeg kjenner velger å få vite det.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 "kjære deg, det er ett barn og det ser friskt og fint ut på ultralyd - det er jeg fornøyd med"
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Det har da faen meg ingen andre enn deg og barnefaren noe med. Vi fikk vite kjønn på UL, men jeg gikk rundt og engstet meg fææælt over at det kom til å være feil, og at jeg måtte gi vekk masse rosa småklær og pynte om barnerommet så på neste tror jeg kanskje jeg skal stå over det styret.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Vi valgte å ikke vite kjønn,men i motsetning til deg har vi utelukkende fått positive reaksjoner på det. Folk syns det er kult. Spesielt jordmødrene vi har vært i kontakt med har blitt direkte begeistret over at vi ikke har visst kjønn:-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Har motsatt erfaring. Folk synes det er kjempeflott at vi ikke vil vite. Synes fokuset burde være på om barnet er frisk og ikke på hvilket kjønn det har..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Jordmoren som tok ul på meg, sa rett ut at hun hadde SÅ sansen for par som valgte å ikke vite.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Sa de at det var respektløst? Hahaha! da er det jo strengt tatt respektløst å få barn også da, siden de finnes de som ikke klarer det. Det blir bare for dumt! Mine foreldre valgte å ikke vite med sine barn. Her hos oss er det min samboer som vil vite det. Han hevder det gjør at vi bare trenger å "krangle" om et navn og ikke to, hehe;-) Dessuten drar han ut å handler masse ting, og da liker han å vite hva han skal handle. En lille fotball eller en blå fotball, hehe;-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Vi ville ikke vite det med de to første. Med nr. 3 sa vi att legen kunne si det om det var lett å se , så da fikk vi vite det (hadde ekstra oppfølging en periode pga. avvik på ordinær ul, så ble ganske mange ul etterhvert. Hadde vi bare vært på ordinær ul, så hadde det nok vært en liten hemmelighet den gangen også)... Syns det er litt spennende å ikke vite, jeg... Og dette : "Syns det er respektløs av deg, da det er så mange som faktisk vil, men har vanskeligheter med å se. " ...er det teiteste jeg har hørt på lenge...Og det hjelper jo ingen andre om du (mot din vilje) får vite kjønn... hehe:)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Vi visste ikke kjønn på noen av våre to, fordi vi ville ha den spenningen!! Helt magisk å få høre det når de blir født! Jeg vil anbefale alle det, for det er noe spesielt. For ikke å snakke om alle som lurer på kjønnet, som vi kan spre gladnyheten til etter de hadde kommet til! Kjempeartig!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 Vi ville ikke vite første gangen.. ikke noen som sa noe på det den gangen... Men vet ikke om noen andre som har valgt å ikke vite. Mange som mener det er greit å vite for å kunne forberede seg litt med innkjøp etc.. men man får så mye i begynnelsen og mye kan kjøpes i nøytrale farger,... uansett ikke såååå mye man trenger de første par uken og butikken er faktisk åpent etter fødselen også
Tante Blås Squaw Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 Hehe, "19 pil og bue", det uttrykket må jeg huske! :oD Meh, ser ikke noe rart i at mange velger å ikke vite kjønn )
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Vi ville ikke vite forrige gang. Har jo ingen betydning - annet enn om en absolutt må handle rosa eller blått:-) Så, det er tåpelig av folk å legge seg opp i deres beslutning! Det er jo superspennende å ikke vite:-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #14 Skrevet 5. mai 2011 Vi har også valgt å ikke vite kjønn Det er jo opp til deg og barnefar, ingen andre trenger å bry seg med det
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #15 Skrevet 5. mai 2011 Herregud håper du slengte en frekk komentar tilbake da HI. Folk eier jo ikke skam.. Jeg visste ikke kjønn med mitt siste barn, gikk helt fint det... Er faktisk ikke en selvfølge å vite kjønn! Min mor visste ikke kjønn når hun ventet meg, hun forklare det med at det var ikke noe man tenkte noe særlig på på den tiden,det var helt vanlig. Det viser bare hvor rar verden har blitt. Nå kan man jo bestemme alt., både kjønn, utseende og væremåte nesten!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #17 Skrevet 5. mai 2011 Jeg ville ikke vite kjønnet på noen av mine barn Og var veldig fornøyd med det
C&M&H Skrevet 5. mai 2011 #18 Skrevet 5. mai 2011 Vi har fått to barn uten å vite på forhånd hva det var. Syns det gjør fødselen ekstra spennende jeg da, at det er en overreskelse om det blir gutt eller jente! Det er vel litt uvanlig nå for tiden, men har aldri fått noen negativ reaksjon på at vi ikke ville vite.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #19 Skrevet 5. mai 2011 Tror de fleste vil vite det. Vi hadde ingen interesse av det så spurte ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #20 Skrevet 5. mai 2011 akkurat det samme i vår omgangskrets: ALLE vet kjønnet, noen kjøper seg ekstra ul kun for å få vite det.. vi har tre barn,av samme kjønn, venter nr 4 og har ikke visst kjønnet på noen av dem
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #21 Skrevet 5. mai 2011 Jeg skulle gjerne likt å ikke vite selv, men jeg er rett og slett så nysgjerrig at kjenner jeg meg selv rett, så klarer jeg ikke å la være å spørre på ordinær UL. Det hadde vært spennende å ikke vite, men er bekymret for å ikke ha ting klart, inkludert navn... Jeg knakk halebenet og mistet 2,5 liter blod i første fødsel, så etter den fødselen var jeg ikke i stand til å gjøre noe, så er bekymret for å ikke ha alt klart denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #22 Skrevet 6. mai 2011 Vi ville ikke vite med noen av våre to, synes det var veldig spennende! Men jeg har helt klart inntrykk av at så godt som alle vet kjønn for tiden... Svigermor var veldig oppgitt. Men den kommentaren du fikk, HI, den synes jeg virkelig var respektløs og ufin! Utrolig dårlig gjort av vedkommende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå