Gå til innhold

Å vite kjønn...?


Katio

Anbefalte innlegg

Føler nesten ut som jeg er den eneste i verden som ikke vil vite kjønnet. venner forstår ikke hvorfor jeg ikke vil og kaller med sær,rar, you name it!

 

Fikk slengt i ansiktet idag : "Kjære deg, vi lever i 2011, ikke 19 pil og bue. Syns det er respektløs av deg, da det er så mange som faktisk vil, men har vanskeligheter med å se".

 

Er det så "normalt" å ville vite kjønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vil heler ikke vite hva vi får denne gangen. Og har som deg fått menge kommentarer på at vi ikke skal. herregud så teite vi er, kan ikke vente så lenge med å vite liksom. Men ser jo den at alle vil vite, har gjort det nesten alle de andre gangene, men denne gangen har vi bestemt oss for IKKE å vite. Mange syntes det er teit og at vi er sære, men skal holde ut.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære tid hvor mye rart folk skal legge seg opp i...

Jeg vil vite, men all respekt for deg som ikke vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig...

 

Nei, vi ville ikke vite kjønn før fødselen med nr 2. Gjorde det med nr 1 av praktiske årsaker, men det trengte vi ikke med nr 2 og heller ikke nå.

 

For en fantastisk flott overraskelse på fødedagen å få se jenta eller gutten for første gang.

 

Da vi skulle ha nr 2 var vi nesten sikre på at det kom til å bli født en gutt, da det bare er gutter i familien vår... Så overraskelsen var stor da det kom til ei lita prinsesse!!! Ville ikke gjort det noe annerledes!!! Kjempespennende!!!

 

Men er blitt møtt med en del like reaksjoner, der folk ikke skjønner hvorfor man ikke vil vite. Det er jo bare for å stille sin egen nysgjerrighet at de spør og så blir de skuffet når du ikke kan gi dem svaret. Det er deres problem, ikke mitt... ;) Jeg gleder meg til overraskelsen jeg!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å nevne til folk at du ikke vil vite, såå unngår du alle disse kommentarene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor respekt for dere som ikke vil vite kjønnet! Det må var ULTRASPENNENDE å få møte nurket for første gang da!

 

Selv hadde jeg ikke klart å la vær å vite det, jeg er definisjonen på nyskjerrighet når det kommet til å vite kjønnet på babyen min hehe

 

Ikke byr dere om de som kommer med teite kommentarer, det synes jeg er respektløst overfor dere som har tatt en valg om å ikke vite!

 

Stå på jenter, vi har en spennende tid forran oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TIL semseme

 

 

Trenger ikke nevne at vi vil vente, ALLE spørr jo hva venter du i magen?? fordi det er jo i dag mest vanlig at folk vet hva de venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempetøff som ikke vil vite hva som skjuler seg i magen. Du kan jo bare si at det ikke gikk an å se hvilket kjønn babyen var. Hvertfall etter ul. Før det er det jo ingen som vet....

 

Jeg hadde egentlig en plan om å ikke vite det, men har funnet ut at jeg er altfor nysgjerrig til å vente.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk blitt møtt andre veien. Fortalte til noen på jobben av vi ville vite kjønnet og de kunne ikke forstå hvorfor vi absolutt måtte.

 

Nei, jeg må ikke absolutt vite kjønnet, men tror ikke jeg klarer å vente også er det en del praktiske ting som kan fikses på forhånd hvis vi vet. Også er kommende bestemor veldig giret på å begynne å strikke til den lille i magen. Går selvfølgelig an å strikke i nøytrale farger.

 

Hvis jeg får flere barn etter denne hadde det vært spennende å vente med å vite kjønnet. Blir jo en ekstra stor overraskelse ved fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi visste ikke kjønnet med første baby, og skal heller ikke nå. :) På den første ul bare gikk det opp for meg at det var en gutt i magen, og kalte baby for han deretter. Og det stemte! Vil ha den samme spenningen nå også. For alle som klarer å styre sin nysgjerrighet anbefaler jeg på det varmeste å ikke vite kjønnet.

 

Mange som vil vite av praktiske årsaker, men uansett er det en fordel å kjøpe kjønnsnøytral vogn og annet utstyr, slik at det kan brukes til neste mann og event. selges lett videre. Kjøpte også kjønnsnøytralt nyfødtklær, etter fødselen renner det på med flotte gaver, så er ikke mye man trenger kjøpe av det heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nysgjerrig nok til å ville vite kjønnet, men mannen vil ikke, så jeg regner med at det er han som får bestemme denne gangen. Det blir i hvert fall noe ekstra spennende med å få møte babyen første gang... :) De vi har nevnt det for så langt har ikke sagt noe spesielt om det, men om de skulle finne på kalle meg noe rart av den grunn får bare ha det så bra. Det bryr jeg meg ikke om... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke vite kjønnet denne andre gangen heller, kjempespennende ved fødselen, gir et ekstra "kick" :D Gleder oss!

 

Det er de som sier sånne ting som du fikk slengt i ansiktet som er respektløse og sære syns nå jeg da! Man må da kunne respektere at noen vil vite kjønnet på ul og andre ikke. enkelt og greit : )

 

Nyt den voksende magen og gled deg til overaskelsen! Si det rett ut hvis noen spør; at du ikke ønsker å vite kjønnet. Så får de vel reagere slik de vil - deres "problem". : )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Visste ikke kjønnet første gang, men vil vite det nå. Ikke at jeg er supernyskjerring eller ønsker meg det ene kjønn mer enn det andre - det er rett og slett av praktiske årsaker. Når jeg først skal finne frem det gamle babytøyet er det greit å vite om jeg skal vaske det som er rosa eller ikke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...