Gå til innhold

Ang str på klær og "voksetid"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dette er min førstefødte og de har regnet med at han vil ligge på 3500-3600. Altså ganske "normal".

 

Jeg har ikke kjøpt inn så mye ennå, men lurer på en ting.

Hvor lenge bruker de som regel de forskjellige str?

Veit jo at 50 og 56 vokser de fort ut av, men har de en periode hvor de bruker klærne lengre enn andre? Feks hvem er lengst av 62/68? Finner det noen veiledning på dette, sånn generelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Forstår godt at du spør om str! Jeg har en gutt på snart 2, han veide 3260 da han ble født. Han brukte str 50 i 5 uker, 56 i 5 uker, var rask gjennom 62 og brukte 68 leeeenge... Dette varierer veldig fra barn til barn. Gutten min var lang og tynn, det er han enda. En annen ting å tenke på er om babyen gulper mye... for gjør han/hun det trenger du flere skift pr dag... Gutten min gulpet en del og vi skiftet body 3-4 ganger daglig, vi måtta altså ha en del i de to minste str... Noen babyer gulper nesten ikke og da trenger man jo ikke like mange plagg... Det kommer også an på hvor ofte du vil vaske klær...

For vår del, men juni barn, gikk det mange bodyer og pysjer. Og kluter!! Spar Kjøp har godt kluter...

Denne gang kjøper vi nok 6-8 bodyer og 4-6 pysjer i de to minste str, og suplerer ved behov :-) De fleste som kjøper gaver kjøper i str 62-68... erfarte både vi og flere venner av oss...

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...