Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Hadde et skikkelig anfall av et eller annet igår. Klarte ingenting og ble kvalm av hodepine...Måtte sitte på badet med lyset av og gnu meg i tinningene et par timer. Har enda hodepine, men ikke like ille som igår. Men er helt stiv i nakken og ryggen etter "anfallet" igår da jeg hadde så vondt at hele muskulaturen sto i spenn. Kan det være migrene? Herregud, jeg håper da virkelig ikke at dette skal bli noe som gjentar seg...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 min migrene startet med at jeg så sikk-sakk mønster foran øynene. Så etter en halvtimes tid så fikk jeg dundrene hodepine, det var ikke en normal hodepine, men skikkelig smertefullt. Jeg måtte legge med nedpå og ha det mørkt og kjølig på rommet. Tok en dag før det gikk over såpass at jeg fikk kommet meg til legen. Legen sa at det mest sannsynlig var migrene og at det kunne bli utløst av alt mulig rart, som f.eks drikke rødvin, spise sjokolade e.l. Folk fikk det av forskjellige grunner. Dette skjedde for 5år siden og etter det har jeg hatt kun et par liknende tilfeller. Ta deg en tur til legen du og se hva han sier..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Jeg fikk migrene etter ene fødselen(ikke unormalt ifølge legen). Jeg har migrene med aura. Det vil si at jeg får synsforstyrrelser(krystaller) før selve hodesmerten. Og da tar jeg medisin, noe som i 99% av mine anfall stopper hodesmertene. Men selv uten hodesmerter blir jeg kvalm, uggen i kroppen og rar... Vet de som mister taleevne under anfall. Jeg kan miste balanse i dagen etter anfall, selv uten at jeg da har vondt. Hjernen er bare utslitt. Jeg har aldri hatt mulighet til å være i mørket og alt det der, siden jeg er alene med barn. Jeg har måttet fungere så godt som mulig selv med migreneanfall. Gå til lege, og fortell hva du opplevde. Hør med legen hva du bør gjøre. Migrene er noe de aller fleste leger vet en del om, og de vet også om de fleste behandlingsmetoder
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Jeg har en lett form for migrene. Når det slår til får jeg veldig vondt i hodet, jeg blir kvalm og noen ganger kaster jeg opp men som regel holder det å gå mye på toalettet. Jeg mister mye av balanseevnen og klarer ikke å fokusere blikket. Det er også umulig å ligge og å hvile hodet bakover. Jeg må halvsitte og hvile hodet sideveis. Lys og lyd blir veldig plagsomt.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Som regel synsforstyrrelser. Deretter et lite opphold i dem, så er det hodepine på halve siden av hodet (høyre eller venstre) og så eventuelt oppkast. Det siste slipper jeg nå da, for det er kommet så gode tabletter. Man blir litt lyssky.... Det er viktig å ikke spenne seg når man får hodepine, men konsentrere seg om å slappe av. Når man spenner seg blir bare hodepinen værre (noe som du jo nå har opplevd. Tips: Drikke rikelig. Spise jevnt. Unngå sjokolade. Det er forskjellig hvilke matvarer hvem reagerer på. Bare litt mørk sjokolade utløser ganske garantert anfall hos meg. Lys sjokolade blandet med annet og rikelig med drikke går som regel bra (jeg vet hvilke dager). Andre kan reagere på rødvin (særlig med mye garvesyre), gulost, pølser, torsk.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå