Gå til innhold

sparer dere? og i så fall, hvor mye i mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å bruke penger har jeg funnet ut.. Men burde vel heller betale ned på lån og sørge for en real buffer i tilfelle rottefelle..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparer til sammen 5000kr, ungene, mannen og jeg, i tillegg bruker vi ca 10 000kr i mnd på oppussing og verdiøkning på eiendommen i gjenomsnitt for tida. Kan vel kalles sparing det også på et vis.

I tillegg har vi betalt ned endel ekstra på lån når vi har had penger til overs. Bruker lite penger på tull i grunn, men kan unne oss litt ekstra av og til og kose oss. Blir ferie i sommer for å si det sånn.

Skrevet

Da er dere flinke.. Tror ikke vi klarer 5000 i mnd. mm. det går utover matbudsjettet eller noe annet nødvendig. Men et par tusen bør vi klare og vi kommer vel et stykke med det kanskje. Utfordringen blir å la pengene stå på konto og ikke bruke dem på å kjøpe dyre ting, som f.eks. nye møbler, ferier osv...

Skrevet

Både jeg og min kjære har autotrekk på 1000 pr mnd til bufferkonto, den rører vi ikke med mindre vi må. Jeg sparer selv 500 ekstra i fond og barnetrygden går inn på egen sparekonto til minstemann :)

Skrevet

Vil du ha et tips?

Ordne det slik med banken at dere har autotrekk og at den kontoen som pengene går inn på, ikke vises i nettbanken og at dere selvfølgelig ikke har kort til denne sparekontoen. Da må dere møte opp personlig i banken for å ta ut evt., og da har du fått tenkt deg om både en og to ganger først.

Skrevet

Sparer nesten 1700.. Alene.. Uten jobb :P hehe.. (studerer)

Skrevet

Jeg sparer 1000 kr hver mnd som går rett inn på sparekonto. Så har vi en "regningskonto" sammen som vi setter inn like mye på hver mnd. Vi bruker ikke så mye hver mnd som vi setter inn, så der sparer vi opp endel :) Min samboer sparer også litt som går inn på hans sparekonto. Og vi setter inn litt hver på sønnen vår sin konto hver mnd.

Skrevet

Har fast trekk på 14 000 kroner i mnd., så ja, vi sparer litt. ;-)

Skrevet

Way to go! :) Har det lønnet seg å spare i fond så langt? Jeg hadde en gang i tiden et fond. Men pengene ble brukt da vi kjøpte leiligheten. Da var de fordoblet så jeg har tenkt på å gjenta suksessen.... Sparer i fond til barna våre så der er vi flinke :)

Skrevet

Takk for tips.. Men vet ikke helt om jeg "tør" gå i banken og be om dette. Bor på en plass der alle kjenner alle og blir kanksje litt flaut å vise at en har så liten selvbeherskelse..hehe...

Skrevet

Jeg sparer 1400 i mnd. Mannen sparer også noe, men jeg vet ikke helt hvor mye. Han er flink til å spare når han vet vi trenger ekstra penger. Nå har han spart 9000 den siste mnd pga konformasjonen til eldstemann, feks.

Skrevet

Vi har flexilån på huset. Da setter vi bare inn så mye vi klarer der hver mnd og betaler dermed ned på lånet, men skulle noe skje og vi trenger penger kan vi bare ta ut derfra igjen. Utrolig praktisk. Kjenner man har litt større sperre med å ta penger derfra enn når vi hadde bufferkonto, selv om det i praksis er det samme.

Ellers har jeg siste året på bsu før den er full, og et bitte lite trekk til jentene i mnd.

Husk på dere som sparer på egen konto til barna, at når det har oversteget en viss sum 60 000-70 000 tror jeg, så tar overformynderiet over frem til barnet er myndig.

Skrevet

Er alene med to små, så har bare en inntekt i husholdningen, men sparer fullt på BSU (1.700/mnd), pluss en tusenlapp i fond. I tillegg har jeg bufferkonto som blir fylt på og tappet litt om hverandre, alt ettersom hvor mye jeg har til overs på slutten av måneden.

Skrevet

Og så trekker jeg nesten 2500 kr for mye i skatt hver måned. Er jo sparing det også! Altså 2500 + 1700 + 1000 = litt over 5000. Fornøyd med det :)

Anonym 15:10

Skrevet

Er alene med 2 barn, og uten jobb for tiden. Sparer ca 700 på ulike kontoer hver måned.

Ingen aksjer her, for det har jeg tapt nok på tidligere.

Skrevet

Sparer 600kr i 2 forsjellige fond.

Har ellers en solid sparekonto, men sparer ikke fast. I ny og ne.

Skrevet

Vi har fleksilån, så det er vår måte å spare på. Betaler ned 20.000 i gjeld hver eneste måned. Har nettoinntekt på 60.000, så syns vi er kjempeflinke.

Skrevet

Jeg og min mann trekker automatisk 500,- hver til felles sparekonto. Den bruker vi til å betale uforutsette regninger

Som foreks kommunale avgifter.

Jeg skal ha barnetrygden på egen konto, og skal spare

Mer når jeg går hjemme i permisjonen:)

Skrevet

Kommunale avgifter?? Er den uforusett? hehe

Skrevet

Vi sparer barnepengene til småen, på egen konto. Så sparer vi 2000mnd på en bufferkonto, som er i tilfelle noe oppstår, eller bare i tilfelle man vil på ferie en dag. Vi har det man kan kalle dårlig råd, ligger ikke mye over fattigdomsgrensa, men sparing er likevel en prioritet. :)

Skrevet

Det der stusset jeg også litt på. uforutsette kommunale utgifter? Hvor bor du da?

Skrevet

MEn da har dere aldri vært skikkelig blakke?! Når sparing av 2000 kr pr mnd er en PRIORITET! Det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri, aldri hadde muligheten til da jeg hadde sykt dårlig råd for noen år siden.

Jeg trodde først du hadde skrevet 200 kr, og da tenkte jeg at det er faktisk bedre enn ingenting:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...