Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Han er borte på jobb og jeg er hjemme med barnet vårt på 11 mnd. Hun er ektremt krevende og jeg gråter hver dag!Jeg får såvidt gått på do!Han sa til meg" hærregud alt handler om deg!Tror du ikke det er ille for meg også å være her på jobb???" Jeg har ikke klaget før idag, han har vært borte 14 dager nå...når han kommer hjem kommer de andre barna hans også og jeg gruer meg for jeg er så sliten!!! Jeg er kanskje barnslig, men jeg kommer ikke til å hverken ringe eller sms han mere....han skjønner ikke hvordan jeg har det!Fødselsdepresjon og ingen å snakke med osv osv osv...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 ja...jeg orker ikke ta kontakt, høres sikkert barnslig ut, men han forstår aldri!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Så la ham være SUR!! Han får fritid, det gjør ikke du. Men en annen ting er at du lærer ditt barn å være krevende. Har du noe dålig samvittighet overfor barnet? Tror du ikke barnet klarer seg om det griner når du går på do eller dusjer. Lær deg nå å være litt streng med barnet. Du har faktisk grunnleggende behov som er livsviktige også for ditt barn. Dersom DU ikke fungerer, hvem skal da ta seg av barnet? Det er litt som det de sier på fly - ta på deg selv oksygenmasken, før du hjelper andre. Du er ikke til hjelp, om du ikke setter dine livsnødvendige behov først. Sånn er det også å være forelder, selv til babyer.... Fødselsdepresjon tar du opp med din lege, men ikke legg deg langflat for ditt barn. Barn trenger oppegående foreldre, husk det
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 jeg som akkurat sendte unnskyld i ei melding til han:S Du sier mye fornuftig.....jeg har konstant dårlig samvittighet fordi jeg blir sint på barnet og tar det opp i full fart eller holder henne litt hardere enn jeg selv vil....ikke slik at hun viser tegn til vondt, men jeg makter bare ikke mere! Jo, hun klarer seg nok fint mens jeg går på do selv om hun griner, men jeg klarer ikke høre mere på griningen...hun hyyyler jo, livredd naboene skal tro jeg misshandler henne!:S Får hun ikke viljen sin kan hun finne på å hyyyyle i en time til hun gir seg..... Jeg blir så lei fordi jeg føler jeg mister meg selv HELT her, jeg som tenkte jeg skulle studere også mens jeg var i permisjon....ikke sover hun om dagen heller.... Jeg må vell bare bli streng med henne, men pliiiis gi meg tips hva jeg skal gjøre når hun hyyyyyler og jeg også vil hyyyyyyyyyyyyyyyyyyle!!!!!!!!!?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Bestill time hos fastlegen/søk hjelp på helsestasjon. Det er hjelp å få. Og vurder familieterapi, familievernkontoret er der for dere
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Har du ikke en søster,mor eller venninne som du kan be om å passe noen timer. Det du trenger først akkurat nå er en liten stund til deg selv. Su skulle ikke bedt om unskyldning til mannen din han har overhode ingen forståelse for hvor vanskelig det er og hvor sliten du er. Du har lov å være sliten og om du er deprimert må du snakke med legen din om det så fort som mulig. Jeg ble alene med en på 5 mnd og hadde en på 1,5 også. 100% alene så jeg vet hvor sliten man kan bli og hvor frustrert man kan bli, spesielt om man ikke får nok søvn. Si fra til de rundt deg at du sliter og trenger litt hjelp akkurat nå. Om en eller to kan dele på å passe noen timer eller så slik at du får hvilt deg og gjort noe som er for bare deg så vil du fort merke at du har mer tålmodighet og energi. Og når mannen din kommer hjem og de andre barna kommer så gir du han minsten og tar deg en dag eller et døgn borte hos noen andre. la han ta ansvaret for alle sine barn og få deg litt hvile og gjør noe gøy. Sa får mannen din se at det er ikke bare dans på roser å gå hjemme med barn. Og både han og barna overlever et døgn eller to uten deg han er voksen tross allt
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 takk for svar alle:) Ja den mld kunne jeg sikkert spart meg for........ Vet du, jeg tør ikke forlate han en helg alene med alle 3....er litt sjalusi også fra minstejenta som er 4 år, og pappan følger ikke med hva som blir gitt i minsten sine hender...(skruer, lego osv....) ikke for å være paranoid, men jenta vår har hatt flere ting på tur i munnen og reddet i siste liten....puh...er ikke lett... MEN han skal få ha henne en dag bare henne da...men greia er at hun er så snill når hun er sammen med pappa'n(irriterende hehe)....men men... jeg har 2 snille bestemødre som stiller opp, men de har jo fulltids jobber de også...kvier meg litt for å spørre:S
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Vil bare si at jeg forstår deg veldig godt. Unger kan ta all verdens krefter ifra oss og irriterre oss til de grader. Når man faktisk har et mannfolk forventer man litt hjelp, i det minste at de forstår at det er slitsomt!!! Vil bare si at du er flink og en god mor =) Klem fra meg som også har dager jeg ikke ser lyset i tunnelen..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Hvis han har 3 barn fra før av så burde han jo klare å være alene med barna? Kan forstå at det kan være mye med 3 barn alene en helg, men en helg når han ikke har sine barn da, kan ikke du reise bort og han være alene med datteren deres?? Er mer slitsomt å være husmor enn å være på jobb uansett hva slags jobb man har! Si det du..han bør forstå det.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 Signerer på at det er mer slitsomt å være husmor med to små barn enn å være i full jobb. Jobber 100 % på småbarnsadveling i barnehage, og synes det var mer slitsom å være hjemmeværende Det sier litt! Få deg avlastning, kjære deg. Og søk hjelp om du er deprimert
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 takk igjen! Han jobber døgnet rundt når han er på jobb, men uansett tror jeg iallefall det er like slitsomt(han får d iallefall sove!) Han har hatt jenta vår en dag alene, men det var uten kleasvask og alt det andre husarbeidet!Idag har jeg til og med vasket huset(digert hus!), men etter leggetid til snuppa...(holder enda på!og sulten og trøtt er jeg!!!!)....hum angret plutselig på den mld jeg sendte:P
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 la han være sur...det er hardt arbeid å gå hjemme!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå