Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 jeg greier ikke å holde huset ryddig og rent, jeg har rett og slett ingen gode rutiner på dette, så det blir skippertak innimellom. jeg tror det hadde hjulpet å ha en liste over hva som skal gjøres hvilken dag, noen som har ei slik liste de vil dele med meg?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Hehe, det er enkelt, ALT må gjøres hver eneste dag Jeg rydder stue, kjøkken, gang og bad hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Jeg mopper over gulvet i stua og kjøkkenet hver dag. Jeg har noen sånne våtservietter fra Jif liggende i skapet på badet så jeg kan tørke over vasken og doen hver dag. Jeg vasker, tørker og bretter sammen tøy hver dag. En gang i uken støvsuger jeg hele huset, tørker støv, og vasker do/bad skikkelig, altså dusjkabinett, badegulv, badekar osv. Da er det rimelig presentabelt til enhver tid, de bøkene, tegnesakene, puslespillene, klærne osv som ligger strødd har bare ligget der en liten stund og skal snart ryddes opp
Moonfreckle Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Jeg har ingen slik liste for øyeblikket, men har hatt god hjelp av å benytte en slik!! Sett deg ned med penn og papir. Del arket inn i ukedager (gjerne mandag - fredag, så lar vi helg være helg?) Så plotter du inn feks bad/wc og entrè på mandag, stue og kjøkken på en tirsdag og soverom på onsdag. Pluss eventuelle anndre rom dere måtte ha. Torsdag kan brukes til generell opprydding/vedlikehold av de ovenfor nevnte rom. Fredag tar du over alle gulvene en ekstra gang, så er alt rent og klart for helgedagene. Bruk fantasien og lag den planen som vil passe for deg! Lykke til! Hilsen meg, som er håpløs på (uorganisert) husarbeid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå