Gå til innhold

noen som har testa modningsakupunktur?


Mammatilmaibaby<3

Anbefalte innlegg

er dette noe jordmor kan gjøre eller må man bestille time hos akupunktur folk? hvordan foregår det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det under første graviditet og gjør det nå igjen.

 

Jeg gjør det hos en som er akupunktør og jeg tror hun også er fysioterapaut. Går to ganger i uken tre uker fram til termin. Det skal hjelpe til med modningen tror jeg. Hun jeg går hos virker veldig flink. Jeg får nåler i mage, knær, føtter og hodet og må ligge med dem i ca en time. Sist fikk jeg også for tette bihuler (det hjalp vanvittig), men det trenger jeg ikke nå.

 

Koster 420 kr/gang så det blir litt penger, men jeg syns det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått akupunktur hos jordmor 2 ganger, noen gjør det men sikkert ikke alle, men går jo an å spørre jordmor om hun gjør dette. Hvis ikke vet hun sikkert hvor du kan henvende deg! For meg har hun satt nåler både for modning og for å få bedre søvn, og har sovet mye bedre etterpå, så tror nok det er effektivt. Betaler 200 kr hver gang, absolutt verdt pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Skal til jordmor til mandag så får høre med henne da. 1dag på overtid nå og har begynt å ta bringebærblad kapsler. Må jo testes.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får modningsakunpunktur 1 gang pr uke:-) Syns det e helt greit.

Har to ganger igjen, før fødsel. Gjorde det sist og fødselen starta ikke før tida, men tok kortere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modningsakupunkturen skal vel egentlig ikke sette i gang fødselen før tiden, men gjøre at den går lettere når den først setter i gang.. Men lurer også på hvordan du vet at fødselen tok kortere tid, enn det ville gjort uten? ikke kritisk, bare nysgjerrig ;-) 2 dager til termin her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...