Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Hun har gjort tradisjon utav det å samles hos henne til 17.Mai lunch.Barn, barnebarn, søsken av henne pluss deres familie og hennes nærmeste venner så det blir alltid fullt hus. Det er jo greit det men problemet er at hun er så gniten at hun ødelegger hele kosen ved å kjøpe inn typiske fattigmannsvarer. Fks kan hun ikke unne seg selv og oss skikkelig spekeskinke. Neida, hun kjøper de ekle pakkene med avskjær, den delen av kjøttet som ingen vil ha, på Rema til 10 kr! Jeg spyr...Hun klarer heller ikke å bake en kake eller noe, vi må nøye oss med rester av påskesnop til kaffen!! Ikke en velkomstdrink får vi heller, eller et glass champagne eller hvitvin til maten bare fordi HUN er avholds...Hva med resten av oss da!!Og rømmegrøten kjøper hun ferdig fra Fjordland. Wtf?! Hvor er tradisjonen i sånt fastfoodsøppel? Hadde hun ikke hatt den trangen til å be så mange hadde hun kunne fokusert på skikkelig mat til sine nærmeste!! Jeg blir flau på hennes vegne og tenker med et smil tilbake på barndommen min der mamma laget rømmegrøt fra bunnen av på det feteste viset med skikkelig seterrømme:) Hun kjøpte også inn masse spekeskinke og fenalår og røkelaks så det var nok til alle og plasserte fantastiske marsipankaker og hjemmebakte kringler på bordet:) Huff...Ikke går SM med bunad heller, hun får vel ikke skvist de dvanske hengepuppene sine nedi skjorten...Hun fjerner absolutt ALT av 17.Mai følelse!
Liv & Røre Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Hold deg hjemme da. Eller inviter selv og gjør det på din måte.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Jeg blir bare flau på dine vegne over hvilken svigerdatter du er.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Haha! For en liten DRITTUNGE(!!) du er!! Dette er noe av det frekkeste jeg har lest, ever!!!! Hvis du er så fuckings misfornøyd, intiver henne til dere heller!!!!! Du er VOKSEN nå og kan like gjerne ta ansvar for en 17.Mai fest som hun kan. Eller så kan du TA MED DEG(!!) noe godt du liker å spise!!!! Jævla dritt-svigerdatter!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 signere alle 3 over meg...! det er DU som er idioten her..Det er deg en burde grue seg å feire sammen med. Noe mer ufordragelig og kravstort skal en faen meg lete lenge etter!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Kunne du klart å finne mere galt om du leita? Det som egentlig burde skje er at du gjør noe med holdningen din og at du åpner øynene for at samvær og feststemning består av mer enn mat og drikke, men jeg tror kanskje at du ikke har vilje eller ønske om at dette skal være ok. Så da har jeg løsnig nr. 2.: Tilby deg å lage og ta med rømmegrøt "fordi du har så lyst til å bidra", og bak i tillegg en fantastisk marsipankake og kringle. Slik får du noe som du vil ha det, for stakkars svigermor har nok ikke forstått at det er tradisjonene fra DIN familie som er de riktige og at de i hennes familie er helt feil....
ma(G)ma med to små :) Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Kjære vene! Ofte synes jeg at HI her inne får ufortjent mye pepper, men her må du jammen bare ta til deg alt som blir skrevet! Er det mulig å være så utakknemmelig og pirkete? Kanskje din svigermor synes at det viktigste er at alle er samlet, og ikke hvorvidt maten er fancy? Du blir helt sikkert ikke nektet å bake både kake, kringle og å ta med spekemat, hvis du ønsker det Kanskje du kan være med på å oppmuntre andre til å gjøre det samme også? Si til svigermor at du synes det er så hyggelig at hun har ordnet så fin en tradisjon hvor familien møtes, og at du derfor gjerne vil hjelpe til litt, så ikke det blir så mye på henne. Hvis noen tar med spekemat, noen flatbrød, noen ei kake, og du ei kringle, så har dere jo "alt".
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Fy du skulle skamme deg! For en ekkel person du må være... tenk på henne som strever det hun kan for at alle skal samles denne dagen! Gjør sikkert så godt hun kan etter hennes lommebok,ikke alle som driter penger og spekemat er dyrt til så mange. nei nå ble jeg lei meg på svigermors vegne:(
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Jeg nekter å tro dette innlegget er seriøst, det må jo være trolleri? Er du virkelig seriøs? Maken til utakknemlig og bortskjemt svigerdatter! Hva med å BIDRA? Bak med en stor kake eller to, tilby å spleise litt på maten osv.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 Skam deg!!!! Om det ikke er godt nok for deg, så la vær å gå... Om du har litt medfølelse så tar du med deg en skinke og en gryte rømmegrøt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå