♥Love is in the aiR♥ Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Er 54kg og 170høy. Ifølge Bmi er jeg underernært, men det stemmer da ikke! Har mer enn nok å ta i, så jeg skjønner ikke hvorfor? Synes hele bmi greiene er missvisende.... Og måler jeg i cm som man kan legge inn div steder, så får jeg at jeg er i faresone for hjerte og karsykdommer, fedme osv... Men det er jo også totalt på viddene! Vil stramme opp her og der, og kunne tenke meg et "programm" på nettet, men når vektklubb osv kommer med slike resultater så er det jo ikke akkurat noe hjelp=/
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Bmi måler kun utifra vekt og høyde, den tar ikke hensyn til kroppsform og muskler. Derfor er BMI ofte misvisende. Og at du er i faresonen for hjerte og karsykdommer kommer jo og helt an på, skal du ha ett riktig mål, så tror jeg ikke at div sider på nettet er det beste, som regel følger de en mal og tar ikke høyde for kosthold osv. Tror heller jeg ville tatt turen til treningsstudio eller lege for å få målt slike ting, og fått hjelp og ett program derfra.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Fordi det i de fleste tilfeller stemmer. Hva er problemet, hvorfor plager det deg? Det er vel lite interessant hva din BMI er så lenge den ikke stemmer, men du kan jo skrive et leserinnlegg om at du ikke kan skjønne hvorfor din BMI viser at du er underernært, for du er jo ikke det, liksom.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 jeg har det likt. Er 1,71 høy og veier 67kg og er normalt vektig i.f.g BMI. Men jeg har ganske mye fett. Min trivselsvekt når jeg er stram uten dansehåndtak og buddhamage er 60 kg!!
May-juli07+mai09 Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 http://www.gympartner.no/ Kanskje du kan få det du ønsker her? Kom over den i går og den så veldig bra ut!!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2011 Nei skjønner ikke hvorfor mange sider går ut i fra bmi når den ikke alltid stemmer. Tror jeg skal ta en sånn kroppsanalyse?! eller hva det heter, da får jeg vel svar på hvilke form kroppen egentlig er i:) May-juli07+mai09: Takk for link! Skal inn å se:))
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Hvis du er 170 og veier 54 kg må jo du være veldig tynn??? Jeg er selv 171 og veier 61,og jeg syntes jeg er på grensa...jeg liker ikke jenter som er for tynne,kunne jeg valgt en kropp jeg ville ha måtte det bli Beyoncè sin,den er kvinnlig og deilig:-) Jeg veide 66 før,og da var jeg fornøyd,men da trente jeg også. Jeg skal helt klart opp til den vekta igjen! Men det viktigste er jo hva du syntes er fint selv:-)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2011 Nei, det er det jeg ikke er! Men alle går jo automatisk ut ifra det om jeg sier vekten min=/ Har kraftig benbygning, så kan aldri bruke mindre enn "M" eller 38 i bukser. Isåfall må jeg file vekk bekkenet mitt=P Vil ikke være "tynn" jeg heller. Men vil se sunn ut:) Også hadde det ikke skadet med noen muskler;) Om jeg blir kvitt bolledeigen på magen/sidene, så skal jeg være fornøyd! Regner med styrketrening er det rette, slik at ikke vekten går ned, men ting strammer seg;)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Du skal bruke BMI sammen med de andre målene. Om du er undervektig i BMI og står i fare for hjerte kar sykdommer pga målene så er det noe du kan fikse. Du trenger sannsynligvis å bli mer i form: stramme opp mage (hvor jeg antar du måler) og bygge muskler. BMI sier ikke du trenger mer fett på kroppen, men du trenger å veie mer. Du trenger sannsynligvis mer muskelmasse. Med mer muskler blir du normalvektig ift BMI og du får mindre midjemål og du er utenfor hjerte/kar sykdom sonen.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2011 Takk anonym! Da er jeg inne på rett tankegang mtp treningihvertfall:) Så satser jeg på at vekt/bmi/mål er på samme sted som kroppen innen sommeren;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå