Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 ... jeg kvir meg egentlig til å sende henne dit. I det huset er det alltid så skittent. Kjøkkenbenken er alltid overfylt og den er skitten, du henger fast i gulvet med sokkene, det lukter kattetiss i hele huset og sofaen har jeg ikke lyst til å sette meg i... Ungene er alltid skitten. Jeg har litt vanskelig for å se nei også for min datter leker mye med de i barnehagen og de er ofte på besøk hos oss (inviterer de heller hit enn at vi drar dit). Sist bursdag hadde de invitert 15 barn og bare ett kom så jeg syntes jo synd i barna også for at ingen kommer. Mitt barn kom ikke sist for jeg orket ikke tanken på at mitt barn skulle spise mat derfra. Det har hun gjort tidligere og fått diare etterpå, ikke bare en gang men flere... Ikke det at det er helt supert hos meg alltid, men æsj... Skulle nesten tro de aldri har hørt om såpe og vann? Hva skal jeg gjøre? Datteren min gleder seg til besøk for hun vet jo om det ettersom hun fikk invitasjon. Ellers virker de som flinke foreldre og de er veldig hyggelige, men? Gi såpe i bursdagsgave??
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Hva er du egentlig redd for da? At det kan være farlig på noe vis?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Jeg nekter å tro at dette er ekte, hvis ikke synes jeg at det er latterlig at du ikke har meldt bekymring. Barn som til stadighet (nei, alltid) er skitne, skitt i hele huset (urovekkende skitt), stramme lukter og dårlig mat?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 kjære vene.. tror du barnet ditt dauer av litt skitt? da hadde vel barna som bor der vært rimelig ferdige! send henne i bursdag til sine gode venner. og så håper jeg du ikke overfører de dårlige holdningene dine ovenfor andre til henne. det samme gjelder alle andre om ikke ville sende barna dit på selskap. Stakkar unge som sitter der på bursdag og ingen kommer. om det er så ille at du er bekymret for barna som bor der, så hadde jeg tenkt på en måte å hjelpe dem på. hvorfor er det så skittent?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Det med diareen var jo ikke helt heldig da. Ellers så er det jo generelt ikke farlig å ikke ha det prikkfritt. Nå vet ikke jeg hvordan du er, men det skal jo litt til for at man reagerer på vasken hjemme hos folk. Jeg synes likevel du skal sende ungen din dit. Hun gleder seg som du sier, og spesielt ettersom det kun kom ett barn sist. Kanskje du kan minne ungen din på at hun må vaske hendene litt ekstra ofte?? Huff, nei jeg vet sannelig ikke...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 hvis det er så ille, tror jeg noen må reagere. pedleder i barnehagen? om barna lukter er det en grunn til bekymring..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Jeg tror heller du er en fisefin frue som pynter litt på sannheten her inne!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Jeg tror også du er et lite troll. Så møkkete er det ikke mange som har det, Diare kan også ha kommet av at barnet ditt spiste for mye.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Skulle ønske at jeg overdrev eller trollet om dette, men dette er faktisk bare sannheten. Og jeg er ingen fisefin frue som alltid har det rent og ryddig hos meg, men hos de er det helt ekstremt, skal mye til før enn jeg reagerer. Og ja jeg har tatt det opp med barnehagen og de hadde også reagert på litt forskjellige ting så det blir tatt videre til barnevernet nå. Skulle ønske at det ikke var slik. Og det er ikke slik at jeg vil at de ikke skal få ha barna hos seg, men jeg føler at de trenger hjelp til å lære å vaske. Hvordan tror dere det blir når ungene blir større og skal på skolen? Hvordan blir det å ha med venner hjem når det er så skittent? Min datter har heller ikke spist for mye, hun er småspist så jeg er ganske sikker på at den diareen hun får kommer fra bakteriene i det huset. HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 hvorfor har du tatt det opp med barnehagen? De kan ikke gjøre noe på bakgrunn av din erfaring uansett? Er de bekymret plikter de å melde i fra til bv, og du har en moralsk forpliktelse til det samme. Å prøve å legge ansvaret hos andre er det samme som å ikke gjøre noe. Om det forrige gang bare kom et barn synes jeg dere foreldre skulle skamme dere. Barn har ikke vondt av litt skitt, og har du lært barnet ditt normal håndhygiene så klarer hun seg. Diare kan alle få innimellom. Venninnen min fikk det når hun hadde vært hos oss, hun tålte ikke vannet vårt.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 Huff, jeg hadde også kviet meg for å sende ungen min dit....og jeg har ganske høy terskel for rot, altså. Men kattepiss og skitt, det blir noe annet. MEN jeg hadde sendt ungen min likevel. Hadde ikke klart å leve med at det stakkars bursdagsbarnet ikke fikk noen gjester pga foreldrenes uhygieniske holdninger. Først hadde jeg imidlertid gitt datteren min livretten hennes slik at hun var stappmett når hun kom i selskapet, også hadde jeg sendt henne rett i badekaret når hun kommer hjem.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 Visst det er så gale som du sier, send en beskymringsmelding til bv.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Mener du virkelig at du har tatt det opp med bhg og de har sagt til deg at de også reagerer og at de skal ta det opp med barnevernet? Her bryter de taushetsplikten til de grader. Tror nok du bare er et lite troll;) Når jeg var ung hadde nærmeste nabo stor gård. De hadde et barn og hun var skikkelig bortkskjemt. Hadde hester, hunder, katt og fikk ellers alt hun ønsket seg. Jeg stortrivdes der, men de hadde nok det mest skitne og rotere hjemmet jeg noen gang har vært i. Jeg var der mye i perioder og min mor oppfordret meg til å hjelpe til med å vaske hun istedet for å nekte meg være der;) Så i en alder av 12 år fikk jeg med meg jenta og vi vasket huset nå og da. Nå var foreldrene en del syke så det var nok en av grunnen;)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #14 Skrevet 5. mai 2011 Mener du virkelig at du har tatt det opp med bhg og de har sagt til deg at de også reagerer og at de skal ta det opp med barnevernet? Her bryter de taushetsplikten til de grader. Tror nok du bare er et lite troll;) Når jeg var ung hadde nærmeste nabo stor gård. De hadde et barn og hun var skikkelig bortkskjemt. Hadde hester, hunder, katt og fikk ellers alt hun ønsket seg. Jeg stortrivdes der, men de hadde nok det mest skitne og rotere hjemmet jeg noen gang har vært i. Jeg var der mye i perioder og min mor oppfordret meg til å hjelpe til med å vaske hun istedet for å nekte meg være der;) Så i en alder av 12 år fikk jeg med meg jenta og vi vasket huset nå og da. Nå var foreldrene en del syke så det var nok en av grunnen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå