Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Ei venninne av meg mente betakaroten kunne virke forebyggende på soleksem. Noen som har erfaring med dette? Jeg er sterkt plaget av soleksem. Får blemmer, kløe, hovner opp osv og skulle gjerne funnet noe som virker forebyggende. Bruker nå allergitabletter, og de virker noe da, men jeg blir så trøtt av de:(
solei Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Jeg bruker det o g det funker. Jeg får alltid litt tidlig på våren enda, men det er svært lite i forhold til før. Jeg tok betakaroten seks uker før soling første gangen, funket det og. De anbefaler tre måneder før. Eksemet forsvinner etter ca 3-4 dager og blir ikke så mye og sårt. Det som er viktig med soleksem er at en soler det bort fort. Høy faktor og ikke dekke seg til. Da vil det forsvinne raskere, uansett. Anbefaler virkelig å prøve betakaroten, om du ikke røyker!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 røyker ikke:) Hvilket merke anbefaler du? Vil ikke ende opp med å se gulrot-gul ut......
solei Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Natura lab sin. Heter betakaroten. Jeg blir ikke gul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå