Gå til innhold

Venner som ikke gir gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre her som ikke gir gaver eller har venner som ikke gir gaver? Vi har et vennepar som ikke gir gaver og må innrømme jeg synes det er litt rart, særlig siden de la ut ønskeliste før bryllupet sitt og i bursdagene til barnet deres er det overflod av gaver. Da vi giftet oss kom de i bryllupet men hadde ikke med gave eller kort. Og i bursdagene til datteren vår hadde de ikke med gave eller kort. Begge jobber 100 % som lærere så de har helt ok råd, bedre enn oss iallefall. Rart? Eller helt vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig veldig spesielt!!!

Sikkert på at det ikke har vært noen misforståelse? Jeg ville tatt det opp med dem. Seriøst!

Skrevet

Høres veldig rart ut

Skrevet

Nei ingen misforståelse.. Har jo vært venn med dem i mange år og det er det samme hver gang det er bursdag ol. Greit nok med oss da, men synes de kunne tatt med en liten ting i barnebursdag

Skrevet

Synes det er frekt, faktisk. Neste gang det er bursdag, kan du si: "Unnskyld, jeg er så surrete i dag, hva var det egentlig "Ole" fikk i bursdagsgave av dere?" Hvis de da svarer "Ingenting", kan du spørre om A) de har dårlig råd og trenger et lån

B) innbydelsen kom for sent slik at de ikke fikk tid til å kjøpe gave

C) de kan ta med gaven neste gang de kommer innom.

Eller noe annet.

Skrevet

Det ble en sånn situasjon sist i barnbursdagen for det var en gave uten kort og da spurte moren min " er denne fra dere?" og de sa bare nei vi hadde ikke med noe. Synes egentlig ikke man kan kreve gave så kommer nok ikke til å si noe men godt å høre at dere også synes de er rare.. Hehe

Skrevet

Veldig sært ja.. Og så er begge lærere?

Du får bare gjøre det samme mot dem :) (ikke ungene deres da selfølgelig).

Skrevet

Neste gang de skal feire noe hadde jeg spurt om de ikke ønsker gave, eller om de ikke vil at dere skal gi gave til hverandre. Svarer hun "joda" så si at du har lagt merke til at hun ikke kjøper gave.

Dette er ikke normalt - og ved slik rar oppførsel bør man forvente at det vil stilles spørsmål.

Om dere har felles venner ville ha forhørt meg litt om hvorfor det er slik.

Gi oss gjerne en tilbakemelding på hvordan denne historien slutter.

Skrevet

Utrolig merkelig... en ting er om dere hadde vært enige om ikke å gi hverandre gaver, men ellers er det ikke greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...