Ella <3skatten min<3 Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Fikk satt inn hormonspiral 1.april - og det skulle jeg ønske jeg ALDRI hadde gjort. Det gjorde uhyre vondt å få satt den inn, og en uke etter innsetting begynte jeg å få stikkende smerter i skjeden, mage og nedover bena. Tenkte det kanskje kunne være urinveisinfeksjon, men fikk avkreftet det hos fastlegen. Skjærtorsdag var smertene så intense at jeg reiste inn på legevakten - min teori om spiral på avveie ble bare avfeid, og fikk beskjed om at det sikkert bare var litt mageknip. Bestilte time hos gyn som satte inn spiralen etter påsken, og fikk time forrige torsdag. Gyn fant ikke spiralen, lette med ultralyd og instrumenter (au til sistnevnte). Røntgen kunne avsløre at spiralen har gått gjennom livmorveggen, og ligger i buken på venstre side....... au ja. Så nå har jeg time til operasjon neste uke.... må under full narkose. Er det noen her inne som har opplevd lignende - og ikke minst er det noen som har noen tips ang hvordan jeg skal løse mat"problemet" dette skaper for min 4mnd gamle datter. Hun har ikke fått flaske før, men vi skal "øve" på dette frem til operasjonsdagen.... Har tenkt til å pumpe morsmelk som pappan kan gi på flaske.... men hvordan oppbevarer vi denne (har jo ikke tilgang på kjøleskap) - han skal jo sitte på ventestua sammen med vesla, og vi kan risikere at jeg er fraværende i hele 8 timer på det meste (men håper jo på mye kortere tidsperspektiv). Er det bedre å gi henne MME ? da må jeg jo i tilfellet venne henne til det også. Tips og råd mottaes med stor takk <3
Jojo x3 Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Fikk du beskjed om at dette kunne skje? Det er dessverre en bivirkning som kan forekomme, men en tror jo ikke at det skal skje en selv.Ønsker deg lykke til med fjerning! Har de ikke tilgang på kjøleskap der hvor han og babyen skal vente? Dette stod på ammehjelpen: Melk som skal brukes innen 6-8 timer kan stå i romtemperatur. Dersom den skal oppbevares lengre, bør den settes i kjøleskap eller fryser så raskt som mulig. Jeg ville nok pumpet en flaske morsmelk og så MME for de senere måltidene. Da kan du varme vannet i en tekoker f.eks eller ferdige kartonger med MME som du kan varme i mikro. Det har de nok i kantinen på¨sykehuset. Prøvde MME på min lille for ikke lenge siden, gikk veldig greit det, ingenting vondt i magen.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 har du tenkt på pasientskadeerstatning? Du fikk ikke bskjed om at dette kunne skje...dette har skjedd to i min familie, og det skapte også problemer i ettertid, smerter etc. Derfor jeg har valgt å ikke ha spiral.. Huff..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå