Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er bedt i utdrikningslag til ei venninne og har akuratt funnet ut (via mail fra hennes forlover som jeg ikke kjenner) at hu som tok fra meg eksen min etter 7 av de herligste åra i livet mitt skal være med!!!! Jeg har brukt nesten 2 år på å komme meg videre... orker ikke gå i detalj, men nå føler jeg at venninna mi har skuffa mneg veldig da hu vet hvem som skal komme og at jeg ikke tåler tryne på hu som stjal eksen min, ikke vet jeg hvor lenge de hadde holdt på bak ryggen min, men 3mnd etterpå var hu gravid!!!!! Er d jeg som er tullete eller hva??
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Det spørs. Hvis hu som tok fra deg eksen (som sjølsagt er veldig stygt gjort) også er ei god venninne av bruden, er det vel en selvfølge at dama kommer. Sjøl om du ikke tåler trynet hennes, som folk forstår, kan jo ikke det styre at bruden ikke skal tåle trynet på venninna si. Du får velge å ikke dra. Det er ikke ditt utdrikningslag, og man kan ikke styre hvem andre velger å være venn med.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 I tillegg til at du må ta hensyn til venninnen din som skal gifte seg så er du kanskje litt urettferdig når du er skuffet over din venninne for hun er venn med "den andre kvinnen". I tillegg må du tenke slik at greit det var dårlig av denne dama å "ta typen din". Men det er søren meg han som skal ha ansvaret for deg, ikke hun. Han sviktet, han var eventuelt utro, han er en dritt. Kanskje han kommer til å gjøre det samme mot den nye dama? Kanskje hun egentlig er veldig ålreit bare at du lar din bitterhet stå i veien - joda, det er forståelig, men prøv å se det litt annerledes da. Ville du hatt han eksen din nå? Når du vet det du vet om han?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Takk for var! D værste er at di ikke er venninner, var naboer en liten stund etter at jeg flyttet fra eksen, hu som skal gifte seg var altså naboen våres og tror jeg har mer kontakt enn hu fæle, grusomme, stygge til eksen. Jeg skal snakke med venninna mi for dette er kjipt. Dessuten er jeg gravid og kan ikke "gjemme" meg bak alkoholen, kjenner ikke så mye til de andre som kommer heller.... Men klart jeg vil stille opp på en så viktig dag i venninna mi sitt liv, d er bare at ting er veldig sårbart!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Om du er gravid, hvorfor vil du ikke blomstre? Vis kjærringa til eksen din at du er lykkelig. Og hadde ikke disse tingene skjedd, hadde du ikke vært gravid med denne babyen i magen din:) Det beste er å se lykkelig ut:)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Jeg ville ha vokst opp, innsett at alt går ikke som planlagt i livet, et den nye dama til eksen din ikke har all skyld og så gjort dagen til venninna best mulig.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #9 Skrevet 4. mai 2011 Er du sikker på at denne venninna di er klar over at dama kommer? Utdrikkingslag er jo ofte hemmelige, så det er ikke sikkert at venninna di vet om dette. Kan du evnt. høre med forloveren hennes, så du ikke avslører noe som skulle vært hemmelig? Og - dersom dama kommer helt sikkert, og du ikke kan tenke deg å gå, så anbefaler jeg deg at du dropper hele utdrikningslaget. Du skal ikke sette den kommende bruden i et slikt dilemma iallefall. Det er jo tross alt DITT problem.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #10 Skrevet 4. mai 2011 Denne kamelen SKAL du bare svelge, for denne dagen er en GAVE til den kommende brud! Du må for all del ikke ta dette opp med hun som skal gifte seg. Alvorlig talt! Jeg har nettopp hatt utdrikningslag selv, og der var det en som valgte å ikke komme pga div. uenigheter mellom henne og en annen som også kom. Jeg må si det slik, at jeg har ikke noe til overs for henne lenger. Så mitt råd er: VOKS OPP!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #11 Skrevet 4. mai 2011 For guds skyld jente: IKKE INVOLVER VENNINNA DI! DU KAN RISIKERE Å AVSLØRE ET HEMMELIG UTDRIKNINGSLAG OG ØDELGGE MYE MER ENN DU HADDE TENKT!! Grow up, og hev deg heller over det!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #12 Skrevet 4. mai 2011 Venninna mi vet nøyaktig hvem som kommer for jeg har snakka med datra hennes!!! Jeg vil jo også ha en hyggelig dag da. Jeg skjønner hva dere mener med at jeg bør heve meg over d, men dere aner ikke hvor mange tårer og tunge stunder jeg har hatt pga hu!! nå er jeg gravid og hormonell, dermed like greit å la d hele være kanskje. HI
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #13 Skrevet 4. mai 2011 Du har et valg... enten svelge kamelen å vise verden at du er lykkelig gravid å dra i utdrikningslaget til venninna di, eller gråte over spilt melk å være hjemme! Uansett... det er ikke venninna di som har "skyld" i at naboen kommer, regner med at paret er invitert i bryllupet i og med at hun er bedt i utdrikningslaget? De er tydligvis venner med dere alle, å det må du bare tåle!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #14 Skrevet 4. mai 2011 Skjønner godt at du ikke tåler trynet på hu her, men se det på den måten: Eksen din var ikke rette mannen for deg så lenge han så lett kunne la seg "stjele" av ei annen dame! Du skal være glad for at du er kvitt ham, og tenke at hun har gjort deg en tjeneste :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #15 Skrevet 4. mai 2011 men buhuuuu-hulk, dakkaaaar ... er det det du vil høre? Du bør jo være litt voksen, jeg mener, du var sammen med en kronidiot i 7 år og det er 2 år siden OG du er gravid ... hva sier den blivende pappaen til din barnslige og umodne oppførsel som du unnskylder med hormoner?? Nei, still opp for venninna di, hold kjeft om dine barnslige følelser (det klarer du galant, du skal jo ikke drikke alkohol), nyt kvelden og dra hjem med en god følelse - du har oppført deg voksent, ansvarligt og skal ikke hjem til en utro mann, du har hygget deg ila kvelden og er stor nok til å bli mamma.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #16 Skrevet 6. mai 2011 Takk for svar jenter. Dere har fått meg til å tenke. Etter å ha gått noen runder med meg selv ringte jeg forlover i går og forklarte situasjonen og at jeg var veldig i tvil om jeg skulle møte opp eller ikke, hu og bruden har snakket sammen om dette i forkant så alle parter er klar over problemet. Jeg har bestemt meg for å heve meg over stygge mennesker og vise at livet mitt har gått videre d også, så nå gleder jeg meg faktisk
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #17 Skrevet 6. mai 2011 Det er noe jeg ikke forstår. Hvordan kan noen bare ta et menneske i fra deg, om det mennesket virkelig var glad i deg og ville være sammen med deg?? Og nå er du gravid, da har du vel gått videre eller hva? Jeg tror at dersom du fremdeles bærer nag til den damen og eksen din, så har du fremdeles følelser for han. Og da er det du som er den urimelige i denne situasjonen. Det kan godt hende at dama er ei kjempetrivelig dame som eksen din falt for, og så blei det bare sånn. For sånn hender nemlig ofte i livet. Så du blir nok nødt til å jobbe med deg selv (noe jeg ser at du har innsett) for det er du som har ansvaret for dine følelser og reaksjoner, og det ansvaret må du ta. Du kan ikke kreve av andre at de skal ta ansvaret for følelser du sliter med. Klem fra psykologen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå