Gå til innhold

Ang jobb i perm og barnehageplass. Hjelp?


Vårlillespire mai 2011<3

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kan jeg jobbe evt helger + kveldsvakter visst min samboer er hjemme og passer barnet etter han er ferdig på jobb..når jeg egentlig er i perm? Å tatt i betraktning at jeg er hjemme som vanlig på dagtid?

 

Å så ang barnehageplass, vår permisjon til sammen går ut i starten på juni mnd, er det slik at man ikke kan få barnehageplass før august? Er det en regel eller er det opp til hver enkelt barnehage?

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg aner ikke hvordan reglene er i forhold til å jobbe under permisjonen. Men det kan de sikkert svare på hos NAV. De har en sentral "permisjonstelefon" du kan ringe til, tror jeg. Men jeg vil gjette på at om du jobber litt i permisjonstiden, så kan du kanskje få det som gradert uttak. Og dermed forlenge permisjonstiden litt?

 

Når det gjelder barnehagenplass, så er det forskjellig fra kommune til kommune og fra bhg til bhg. Noen har opptak en eller to ganger i året, mens andre har løpende opptak. Og de fleste har vel ventelisteordninger. Du finner sikkert info på kommunens hjemmesider eller ved å ringe til den barnehagen du har tenkt til å søke i.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Barnehageplass er det store forskjeller på fra kommune til kommune og du kan fint få plass før august. Husk å søke med en gang du får personnummeret, da opptak vurderes utifra søknadsdato.

 

Ang jobbing så er "permisjonslønnen" for mandag til fredag, så man har lov til å jobbe så mye man vil lørdag og søndag uten at dette går ut over permisjonspengene.

 

Skal du jobbe kveldsvakter hadde jeg tatt gradert uttak, og dermed forlenget permisjonen.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...