Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Skal spørre sosialen om de kan hjelpe meg med strøm og barnehageregningen. Vi sliter sånn for tiden, og denne mnd ble det ekstra ille :S Hvilke papirer må jeg ha med?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Du må vise til felles inntekt, og vise kontoutskrifter for 3mnd bak. De hjelper ikke om de ser at dere har kjøpt nytt tv f.eks. Da får du beskjed om å selge tv først. Har også hørt om den som vil se hvilke verdier dere sitter på. Hytte, en ekstra bil, stor bolig osv skal man ikke ha for å få sosialstønad.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Her har vi ikke kjøpt nye ting på mange mange mnder. Og vi eier nesten ingengting. Vi har en vanlig bil som vi kjører med når vi skal handle el noe, og den bruker jeg også til jobb,, og et skrap som min samboer bruker til jobb. Vi er veldig avhengig av begge.. de kan vel ikke forlange at vi selger ene vel?? HI
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Dere har to biler og jobber begge to, men vil gjerne ha litt sosialhjelp til de vanlige regningene? ja takk, tar gjerne litt jeg også!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 De ser jo på alt som går inn og ut av kontoen, det være seg bokklubber, fadderbarn i Afrika, dagligvare eller grøss og gru klesbutikker. Så håper du ikke har brukt penger på annet enn primærbehov.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Om man bor litt i utkanten av jobbmarkedet (billig) får man som regel lov til å beholde bil. Men om dere bare trenger en bil til jobb, og den andre til handling vil dere nok måtte selge den ene.. Det er ikke lett å få sosialstønad..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Hvorfor trenger dere sosialhjelp når begge er i jobb egentlig??
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Kontoutskrift fra alle familiens kontoer for de siste tre måneder. husleiekontrakt eller lånepapirer noe som dokumenterer utgifter til strøm, forsikring, kommunale avgifter ol Har dere forresten sjekket muligheten for å få delt opp regningene dere sliter med, avdragsfrihet på evt. lån i en periode osv? Muligheten for å låne fra slektninger, jobbe overtid, ta en ekstrajobb en periode, selge noe? Sosialhjelp skal være den absolutt siste utveien etter at ALT annet er prøvd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå