Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Hun skriker og skriker og skriker og roper hele dagen. Hver minste ting får henne til å slenge seg ned på gulvet og hylskrike! Hun løper rundt og ødelegger alt når vi er inne. Slår, sparker, klyper og biter mens hun smiler... Hva i alle dager kan vi gjøre for å få slutt på dette? Helt fortvilt her nå, og sliten, siden hun har sluttet å sove på dagtid og nekter å sovne før hun er helt utslitt i 9-tiden på kvelden...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Hun høres overtrøtt ut. Jeg ville satset på en rolig ettermiddag med et varmt bad, lese en bok.....for å få henne litt mer avslappet. Ellers ville jeg bare ha oversett alt det andre. Hun er jo bare trøtt. For å få henne inn i en ny rutine er kanskje en biltur etter tannpuss og pysjams en idè - bare for en overgangfase. Da sovner hun nok raskt!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Hun er nok bare litt ekstra utagerende i forhold til andre på samme alder. Og det har nok mye med manglende evne til å uttrykke seg verbalt, i forhold til det hun skulle ønske(uten at hun selv er helt klar over dette selv). Det kan være frustrerende og utfordrende både for liten og stor. Jeg har selv god erfaring med dette, siden jeg har et barn som hadde store språkvansker i den alderen. Hva ellers gjør dere i løpet av dagen? Barnehage? Fysisk utfoldelse og slike ting? Overse mest mulig av sinneanfallene, og gi klar og tydelig beskjed ved biting/slåing og slikt. Men lær deg skikkelig ignorering, ellers nytter det lite. Anbefaler boken(evt også kurset) "De utrolige årene" av C. Webster-Stratton.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå