Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Hvis man skal selge hus/leilighet selv, hva gjør man da og hvordan går man frem? Det er jo veldig dyrt med megler, så jeg bare lurer på hvordan det er å gjøre det selv hvis vi en gang i fremtiden skal selge
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Det er mye du skal sette deg inn i - så jeg vil anbefale deg å ikke selge selv, med mindre du er advokat/jurist eller spesielt dyktig i å sette deg inn i lover/regler og nødvendig dokumentasjon som er nødvendig for salg av bolig
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Glemte å skrive at jeg tenkte å la en advokat el. ta seg av papirarbeid..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Du må ha en eiendomsmegler eller takstmann til å sette opp selve kjøpskontrakten. Men du har visning selv og reklamerer for boligen selv. Du selger også boligen selv. Det koster å selge uansett, men du kan spare masse om du finner kjøper selv. For husk at selv kjøper må også godta at dere ikke har en eiendomsmegler. Jeg kjenner til flere som har solgt uten megler, men har da funnet en kjøper privat. F.eks de selger til et vennepar. Slik at kjøper vet at de kan stole på selger mht til at det ikke finnes lekkasje osv. Jeg ville aldri kjøpt privat av en ukjent. For alt jeg vet kan takstmannen være broren hans, og de forteller ikke at det finnes mus i veggene.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Vi skal selge nå, men vi har megler. Grunnen til at jeg ikke vil gjøre det selv, er fordi jeg ikke makter å ta hånd om alt papirarbeidet i tilfelle man ikke gjør noe riktig. Dessuten tror jeg det er lettere og få solgt dersom man har en megler i ryggen. Er ikke interessert i å bli sittende med leiligheten usolgt. Men megler koster. Tror vi bruker ca 70 000 på å få solgt, og det er med meglers provisjon, stylist, fotograf, prospekter, visninger og annonseringer.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Du kan fort tape mer enn du tjener ved å selge selv. Jeg hadde aldri kjøpt hus uten en godkjent megler/advokat som som tok seg av salget. Det er masse å vite om boligsalg, og små missforståelser eller forglemmelser kan fort få store konsenkvenser og lange kamper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå