Gå til innhold

Greier du å si fra til frekke familiemedlemmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei tante som en kan begynne å lure på om har vokst opp i en hyeneflokk... Hun kan være frekk og direkte mot mange, men meg har hun vært stort sett ufyselig mot helt siden jeg var bittelita. Jeg husker jeg var redd henne i familieselskap og at hun gjorde narr av meg. For eksempel ÅÅÅ du er ti år og kan ikke spise ordentlig med kniv og gaffel, og så fortsatte hun å plage meg for det i 10 minutters tid. Uten at mine foreldre sa fra noe til henne(tusen takk mamma og pappa...)

Og nå som jeg er voksen har dette fortsatt. I stedet for å tiltale min mann med navnet hans, så kan hun finne på å si for eksempel, "Hvor er gutten med bondeblodet" osv osv osv... Når hun snakker med han direkte bruker hun navnet. HUn prøver også å sjefe og er skikkelig hissig av seg. Derfor er det så vanskelig å si henne i mot fordi hun er 175 høy og nesten like bred. Hun er ei skikkelig dundre som gjerne kommer helt i fjeset på deg og roper.

Hjeeeeeelp, noen som har gode råd? Jeg har vurdert å ringe henne og si at hvis hun ikke slutter med bøllingen sin så vil jeg ikke ha mer med henne å gjøre. Men da blir det så kleint i familieselskap som vi begge blir bedt i samtidig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også ei tante som er slik og jeg sier fra. Hun hører ikke etter når jeg sier fra, men jeg gidder ikke ta imot crap og sier fra hver gang. Kanskje det en dag synker inn?

Skrevet

Prøv å snu absolutt alt hun sier til komplimenter til deg!

(Så hyggelig at du er så glad i mannen min at du har gitt ham et kosenavn osv osv osv)

Gjør det høyt og tydelig.

Skrevet

Jeg har en filleonkel som jeg tror er pedofil inni seg. Har sagt ekle ting siden jeg var lita. Han er også en stor løgner, og prøver å få oppmerksomhet for alt. Møter ham i alle sammenheng med familien, men har ikke sagt et ord til ham på 5 år. Uansett hva han har sagt, har jeg overhørt alt.

Det funker hos oss:)

Skrevet

Du setter blikket i henne neste gang hun begynner og ber henne ti stille. Det vil hun ikke vente seg, så hun vil bli så overrasket at hun vil gjøre nettopp det.

Noen mennesker må man sette på plass før de kan oppføre seg som folk. Jeg heier på deg! Mannen min har ei sånn ufyselig tante og hun har innsett at hun skal holde munnen lukket i nærheten av meg, for jeg sier i fra, i motsetning til resten av familien som er redd henne og hennes terrorrvelde.

Skrevet

Takk for gode råd og tilbakemeldinger. HI her forresten.

Ja hva skal jeg gjøre... noe må gjøres i hvert fall. Hun kommer nok til å bli DØDSfornærmet siden hun har like mye selvinnsikt som en hamster. Hun er faktisk rett og slett ei stor bølle. En slik du kan se for deg i skolegården... diger og busete som står og stirrer på deg uten å blinke før hun går til angrep.

Godt å høre flere som har folk rundt seg som er på samme måten.

Ååå jeg blir så frustrert over de som har så ekstremt lite sosiale antenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...