molliken Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Er det noen som kan tipse meg hvor i Sandefjord det er fint og trygt å bo? Jeg er alenemor med 3 barn i spredt alder, den minste på 2 måneder Noen barnehager/barneskoler å anbefale?
Oj,nr3! Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er innflytter, så mange steder jeg ikke kjenner til, men Virik er veldig fint. Rolig område med kort vei til byen, og skoler i nærheten. Tilknytning til flere barnehager, bla Kathrines Have. Den kjenner jeg ikke så godt selv, men Kapteinløkka er veldig bra syns vi. Ligger i Bugårdenområdet, der er det også veldig fint
molliken Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2011 Takk for tipset Flere som har noen tips?
Bebis120408+150511 Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Jeg bor i Sandefjord. Er selv oppvokst på Gjekstad, og mine barn vokser også opp der. Rolig og trivelig sted nær sjøen og strand. Gjekstad kanvas barnehage er en fin barnehage for alle aldre. Dattera vår på 3 år går der og stortrives! Det finnes også flere barnehager der som skal være gode,men har ikke mine barn der. Lykke til med valget!!!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Er også innflytter, og vi trives veldig godt i Mosserød-området. Mosserød skole er kjent for å være veldig bra spesielt i forhold til barn med spesielle behov. Alle jeg har snakket med er kjempe fornøyd med denne skolen (inkl meg selv) En bhg du bør styre unna akkurat her er espira åbol bhg!!! Ellers er det veldig fint på Gjekstad (bra skole og mange bhg) og utover mot store bergan (sole bhg veldig populær) Bugården og virik er steder med litt høyere boligpriser... Vesterøya er jeg ikke så godt kjent på, men kjenner ei som var med å starte en ny stor bhg der-Veraåsen bhg.
molliken Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2011 Så flott med tilbakemeldinger, tusen takk! Men jeg lurer på Ringkollen, er det noen som vet hvordan det er der? Jeg var innom borettslaget der og så ei 4 roms leilighet som var veldig fin, og det så veldig fint ut rundt omkring i området der.Noen som vet?
Oj,nr3! Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Kjenner ikke til Varden/Ringkollen personlig, men vet at mange styrer unna området pga en del problemer. Tror det er mange "sosiale tilfeller" der eller hva jeg skal si, og at det kan bety en del problemer. Men som sagt, kjenner ikke til det personlig. Jobber derimot i området og stortrives med det. Så mulig Ringkollen er helt fint altså..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 Mannen min er "innfødt" og jeg har fått noen år på baken her i byen, og Varden/Ringkollen er som Oj,nr3! sier, et sted de fleste styrer unna... Området har vel "alltid" hatt et litt dårlig rykte, men mulig det begynner å bedre seg litt nå. Da vi først kikket etter leilighet i Sandefjord var det veldig fristende å kjøpe en billig, stor leilighet på Ringkollen, men det er jo vanskelig å få solgt leilighetene der igjen... De står ofte til salgs lenge... Var jo skeptisk til området også... Selv holder vi til i Mosserødområdet og har hørt veldig mye bra om både barne- og ungdomsskolen i området her. Veldig flotte og barnevennlige områder rundt her. Og nærme byen:) Vi trives veldig godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå