Gå til innhold

"skrekk"opplevelse


linsn

Anbefalte innlegg

Føler bare for å tømme meg litt, vært en vanskelig dag. Når jeg stod opp i dag kjente jeg det kom noe ut fra skjeden, føltes mistenkelig som første mensdag. Stod med sønnen min i armene og måtte bare sjekke i trusa og der var det masse brunt blod. Ble kjempe hysterisk og bare gråt og gråt. Stakkars lillegutt, skjønte ikke hva som gikk av mammaen sin. Bestemte meg for å dra rett til legen når de åpna i stede for å vente på telefon. Fikk dessverre ikke time med en gang, måtte vente to lange timer. Når jeg omsider kom inn, tok legen min meg på alvår og ringte ahus med en gang og krevde at jeg skulle få komme inn på en sjekk og at jeg ikke kom til å gi meg før jeg fikk komme. De var ikke veldig gira på å ta meg i mot, men sånn er det. Fikk beskjed om at det ikke var noe vits å komme før etter 12 hvertfall. Samme for meg tenkte jeg, ul skal jeg ha. Mot alle odds fikk jeg komme inn på sjekk før halv ett, de fatt heldigvis et smutthull. Tok både innvendig og utvendig ultralyd og babyen hadde det bare bra! Ble så letta! Årsaken til blødningen er at morkaka visstnok ligger litt over livmorhalsen og trykker på som igjen kan gi blødning. Legen sa hun ville sette meg opp på en ekstra ul i uke 32 for å se om morkaka har flyttet seg for det kan ha noe å si i forhold til fødsel. Jeg er bare sjeleglad for at alt stod bra til og at jeg fikk et svar på hvorfor jeg plutselig fikk en blødning 16 uker på vei.

Takk for at dere hørte på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, småtraumatisk ja! Men SUPERT at alt var bra!!! Mye rart som kan forårsake mye rart i dette gamet her gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gjekk bra:) Hadde sikkert fått litt panikk jeg også nå om jeg hadde begynt å blø:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei=) jeg er 16+5 i dag. har vært plaget med slike blødninger gjennom hele svangerskapet, og vet hvor ekkel følelse det er når man kjenner/ser at det kommer blod. jeg ble henvist til tidlig ul i uke 7, 9 og 11 pga dette. de kunne fortelle meg at morkaka ligger over livmorhalsåpningen og at det trolig er derfor jeg blør. heldigvis var alt bra med den lille=) skal på ordinær ul 20 mai. er så spent på om morkaka har flyttet på seg- håper det. blør mindre nå men kommer litt innimellom. er ikke så bekymret lengre, har på en måte blitt vant til det, men den ekle følelsen kommer selvfølgelig hver gang man ser blod i trusa=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi samme "tilstand" da:-) Jeg skal også på ordinar ul i slutten av mai så blir spennende å se. har også fått ekstra ul i uke 32 for å se om morkaka har flyttet seg litt lengre opp. Skal visst ha noe å si i forhold til fødsel om den fortsatt ligger foran åpningen. Vet du noe mer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg fikk også samme beskjed da jeg var på ordinær UL forrige uke. Jeg har ikke blødd noe.. enda, men jordmoren spurte om jeg hadde hatt blødninger. Fikk ny time i uke 32. Forklaringen er visstnok i forhold til fødsel at hvis morkaken ikke flytter seg oppover, så må vi ta keisersnitt. Jeg kjenner flere som har hatt samme "tilstand", og morkaken har nesten alltid flyttet når livmoren vokser. Det går nok bra:)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...