Gå til innhold

På tide å sende inn endring for bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle/kunne ha endret bidrag ved begynnelsen av året, da samværet ble endret, min inntekt gikk ned, og jeg mistet stønad til barnetilsyn. Men gjorde det ikke.

For 2 måneder siden flyttet barnefar til en annen kant av landet, og samvær har uteblitt, (har ikke engang ringt till barnet).

Han har heller ikke skrevet under på forslag til samværsavtale, som han fikk før han flyttet, heller ikke kommet med innvendinger.

Har hele tiden tenkt, at jeg må gi han en kjans, vil ikke loppe han for penger osv.

Men er vel kanskje på tide å få det endra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Loppe ham for penger? Det gjør du ikke. Han er da klar over at han har barn å forsørge? Dette må han ta med i beregningen.

Ikke vær dumsnill. Søk om endring.

Skrevet

Han er fullt klar over at han har ett barn ja, det er 5 år nå. Og han har hatt samvær med barnet de siste 2 årene (vi bodde sammen de 3 første).

Prøvd med forskjellige samværs ordninger de 2 årene, da det ikke alltid har passet han med ordningen..

Lei av å være dumsnill. Får dra meg ned på NAV i måren.

HI

Skrevet

ville heller ha forsøkt å få i gang telefonsamtaler og samvær, og satt inn alle mine resrsser på det. Det er snålt at han bare drar fra et sånt stort barn, spør deg sel ha årsaken er! psykisk sykdom, rus, økonomiske problemer?

Finn en løsning for barnets del. Det må være vondt når far forsvinner slik. Bidragskrav kan bryte ned end mer på dårlig kommunikasjon. For all del, krev bidrag, men gjør det som siste utvei. Snakk med far før nav, fortell dine planer, og din sorg på barnets vegne.

Viktigere for barnet med sin far tilstede i livet sitt, enn noen tusenlapper mer i husholdningen per måned.

Skrevet

Jeg har virkelig prøvd å få igang samvær og telefonsamtaler, men ingenting fungerer

Så hvorfor skal jeg fortsette å prøve? Hvor lenge? Hvor mange kjanser skal han få?

Han sliter psykisk og har økonomiske problemer.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...