Gå til innhold

Lov til å fakturere barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et helseforetak rett til å sende faktura til et barn på uteblitt legetime? Mener fakturaen skal adresseres barnets foresatte, ikke barnet selv. Fikk faktura (første) i posten idag med varsel om at dersom den ikke ble betalt innen fristen, ville det påløpe renter og deretter inkasso. Mener de ikke har rett til å fakturere barn på den måten. Må legge til at legetimen var en følge av sykehusets eget rot med henvisninger, vi skulle ikke hatt den legetimen i utgangspunktet og barnet var ved forrige konsultasjon ferdigbehandlet på det sykehuset (dette var for snart et år siden).

 

Noen som vet hva loven sier i forhold til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber på sykehuset, og vi sender giroen med barnets navn på, men skriver ofte ved foresatte også. men ikke alltid faktisk.

 

Aldri hørt at det var noen regel på det.

 

Men hvis det var rot fra dems sin side så ringer du bare dit, så får de ordnet så giroen blir slettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...