Gå til innhold

Fordeling av husarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 80% - kortere dager, tar meg av handling, henting av minstemann (og levering om morgenen) og middagslaging, jeg vasker, henger opp, bretter sammen og legger inn klær/håndklær/sengetøy for 5 personer. Jeg støvsuger, vasker bad, vasker gulv og tørker støv, generell rydding, er den som hovedsaklig tar ut av oppvaskmaskinen og alt annet forefallende ett hus på 200 kvm har. + alt mating og stell av to katter.

Mannen har en vanlig jobb, hvor han jobber fra 9 til 4, så har han en nettside han driver, som han tar noen jobbe økter innimellom, da jobber han omtrent hele døgnet i ett par mnd (vanlig jobb og nettsiden). Da forlanger jeg ikke noe av ham.

Men når han ikke jobber med nettsiden som stort sett går av seg selv, er han hjemme rundt halv 5, kommer til dekket middagsbord tar seg en middagslur og sitter litt på dataen, så tv på kvelden.

Jo han tar seg av plenklipping om sommeren (ca 40 min hver gang) og snømåking om vinter (ca 30 min hver gang) Skur opp ett skap to ganger i året (kanskje). Han tar en sjau på kjøkkenet ett par ganger i uken. Ellers tar han seg mye av det praktiske for sine to barn annenhver uke når de er her. Men husarbeid mener han at jeg skal gjøre siden jeg jobber 80% og han står for mesteparten av inntekten. Jeg føler huset flyter, ungene gjøre ingenting, mannen gjør så og si ingenting, alt står på meg. Selv om jeg jobber 80% har jeg ikke masse tid til overs, jeg prøver også å trene 2-3 ganger i uken.

Hvordan gjør dere det hvis dere har redusert arbeidstid og mannen står for hoveddelen av inntekten? Jeg ser at jeg bør gjøre ekstra når jeg jobber redusert, men alt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...