Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Hvor gammel er barnet ditt, og får det se på dette programmet? Her ser alle barna på, og de minste fordi de eldste ser. Eldste er 8 år, minste 2 år, men jeg hadde nok ikke satt det på før første barnet var 1. klassing. Elsker SuperNytt, men ble overrasket over en annen mamma som mente det var for skummelt for sine barn på 8 år og 6 år. Synes dere det også?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Nei, jeg synes ikke supernytt er for skummelt for barn på 6 og 8 år, Vil tvert i mot si at de er midt i målgruppa.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Nå har ikke jeg barn i den alderen da (sønnen min er bare 1 år), men jeg tenker at så store barn som 8 og 6 år ikke bør skjermes fra verden på den måten. Supernytt legger jo fram nyhetene i enkle begreper, så barna skal forstå og det er ikke akkurat stygge bilder osv. De er tross alt født inn i en verden som er "skummel", og de bør jo kunne lære om den i den alderen de er i, tenker jeg.. Hvem er supernytt laget for da, hvis ikke barna på 8 og 6 år får se det?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Er det jeg også tenker, men denne mammaen ble nesten aggressiv fordi de hadde vist en episode i klassen på skolen (1.klasse) i forbindelse med Japan for noen uker siden. Hun mente at så små barn burde skjermes for slike nyheter, og at også hennes eldste barn på nesten 9 år var for liten til å se dette. Det var flere som var enig med henne, men de fleste synes det var riktig og ok av læreren å vise klippet for elevene for å hjelpe til med å forklare krisen i Japan. HI
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Vi pleier å gjøre klart til bading på den tida supernytt er, så barna på 3 og 4 får det ikke særlig med seg, men jeg har det, og jeg liker det faktisk ikke. Synes noen av sakene blir faktisk litt for skumle, og man vet jo aldri hvilke nyheter de tar opp. De viste jo bilder av hundrevis av døde fugler en gang, og fra Egypt hvor folk var svært aggresive.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Mine barn ser på ekte nyheter på dagsrevyen ol. Og så skjermes de om det sendes noe sterke sener. Vi ser sammen med dem. Synes supernytt ikke gir noe helhetlig nyhetsbilde, det er litt for forenklet. Så på nyhetene selv fra jeg var en neve stor og det har vekt et samfunnsengasjement i meg allerede fra barnsben av. Derfor ser mine barn nyheter fra de er bittesmå. Det er visse ting man kan skjerme barn for, men det er viktig at de også får se virkeligheten (til en viss grad). Er motstander av å skjerme barna for alt, det er litt av den samme trenden vi har idag hvor barn overbeskyttes. Forskning antyder at slikt kan bidra til problemer senere i livet.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 jenta mi på fire ser på supernytt hver kveld og elsker det. I dag ved leggetider bablet hun i vei om bin laden og 9/11. Japan har også vært et stort samtaletema i lang tid etter katastrofen. Flott program!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Jeg synes supernytt er et veldig bra program som forklarer nyhetene på en mer forståelig måte for barna. Det går ikke an å skjerme barna for alt som skjer i verden - iallefall ikke når de har blitt skolebarn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå