Gå til innhold

Rett på pappaperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uføretrygdet. Har pappaen da krav på noen pappaperm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom pappaen har vert i jobb 6 av 10 mnd har han vell det ?

Skrevet

Hør med NAV, kan hende han kan få hele permisjonen siden du er syk (uføretrygdet). Så kan dere begge være hjemme med barnet :)

Skrevet

Nei, det har han ikke

Skrevet

Han har rett på pappaperm. Det kom nye regler fra 01.01.2011.

Skrevet

Mener du ikke 01.07.11 anonym 21:00?? Mener at det fra den datoen skal gjelde at fedre med mor som er ufør har rett på fedrekvoten...

Skrevet

Retter meg selv litt: Ny regel kom 01.01.2011, men trår i kraft 01.07.2011

"I statsbudsjettet for 2011 som legges frem neste uke, endres regelverket fra 1. juli neste år slik at fedre nå kan ta 12 uker pappaperm, selv om barnets mor er uføretrygdet."

21:00

Skrevet

Jo, mente det. Blingsa litt og måtte rette meg selv;)

21:00

Skrevet

§ 14-12. Uttak av fedrekvote:

Dersom begge foreldre fyller vilkårene for rett til foreldrepenger, er 50 stønadsdager (10 uker) av stønadsperioden forbeholdt faren (fedrekvote).

En som har uførestønad fyller ikke vilkår for rett til foreldrepenger, og far får derfor heller ikke fedrekvote

Men far kan få ordinær permisjon dersom mor er ute av stand til å ta seg av barnet. Når det er sagt så kan en som er ufør til arbeidslivet fint være i stand til å ta seg av et barn.

Skrevet

Betyr det at om mor er så syk at hun ikke kan ta seg av barnet da kan far på pappaperm? Eller kan han få det selv om mor er uføretrygdet men ikke så syk at hun ikke kan ta seg av barnet?

Skrevet

pr i dag får han ikke pappaperm okke som!!!

men han kan få Ordinær permisjon dersom mor ikke kan ta seg av barnet.

Dersom barnet fødes etter 0107 har han rett på pappaperm. OG ordinær perm dersom mor ikke kan ta seg av barnet.

Skrevet

Han kan få det om mor er uføretrygdet uavhengig av om mor kan ta seg av barnet eller ei.... Alle fedre kan overta permisjonen om mor er så syk at hun ikke kan ta seg av barnet, ikke bare de mødre med uføretrygd...

Skrevet

Takk for svar. I den linken som er postet nede på siden her står det jo faktisk at far har rett på perm om barnet er født etter 01.07.2011. Skal ringe NAV i morgen og høre mer.

Skrevet

jeg fikk pappa permen i tillegg til vanlig perm :P

Skrevet

Nei, han får ikke PAPPAPERM om mor er for syk til å ta seg av barnet. Men han kan da få ORDINÆR permisjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...