Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 En gutt på 16 år hjelper oss hver 3 uke med å hente barna mine i barnehagen og passe dem hjemme hos oss til jeg kommer hjem kl 18,30. vi kjente han i utgangspunktet ikke, men møtte han flere ganger før han begynte å passe dem. Han passer dem mandag til fredag. Nesten alltid når jeg kommer hjem så har han enten kjæresten eller en venninne her hjemme hos meg. Idag var eldste gutten hos en kamerat mens 16 åringen passet lillemann på 2,5. I følge en venninne og nabo så var han sammen med 5 eller 6 andre ungdommer, de var ute å gikk en tur med gutten min, og mens de 3 guttene i gjengen gikk litt unna å røyka så sto 2/3 jenter igjen ved vogna å passet på minsten. Når jeg kom hjem satt 16 åringen, 1 annen gutt og 1 jente på trappa hos oss, mens lillemann satt inne i sofaen alene å så på tv. 16 åringen sa at de bare hadde vært hjemme i 10 min og at han hadde vært inne å sjekka så alt var bra med gutten min. Jeg føler litt at 2 åringen min blir omringet av en masse ungdomer som han ikke kjenner og er redd for at han skal føle seg tilsidesatt og utrygg. Jeg er veeeldig avhengig av denne gutten i ca 2 mnd til, så vet ikke hvor mye jeg tør å mase om sånne ting, er redd han ikke vil passe dem mere. Hvordan hadde dere reagert?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Tror nok jeg hadde funnet en annen barnevakt. Greit med en kompis eller to, men en helg gjeng? Han er jo hos deg for å gjøre en jobb, å han får vel lønn. Han er 16 år, så det burde han jo skjønne.
Tante Blås Squaw Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Jeg ville funnet en annen barnevakt ) Forstår bekymringen din og tenker det samme som deg.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Om du betaler han så synes jeg du bør stille krav til han. Si at du ikke synes det er greit med så mange venner sammen med han når han er barnevakt. Iallfall dersom de røyker eller er mer opptatt av hverandre enn lillegutten. Dette bør han faktisk tåle. Og gjør han det ikke får du selvsagt et problem. Men høres ut for meg som du synes det allerede er et problem? Hadde det vært EN venninne så hadde Ikke jeg reagert, men siden det er mange så synes jeg ikke du er prippen eller vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Hadde satt noen regler, greit med et par venner, men ikke en hel gjeng, det blir litt mye til småbarn. Ikke vær sur når du sier det, ta det i en hyggelig tone. Start med at det er helt i orden at han har med en venne eller to når han skal passe dem, men be pent om at han begrenser det litt. Du kan også si at du ikke ønsker at han eller vennene røyker når han passer barna, si at han er en viktig rollemodell og at barna ser opp til de som er eldre enn seg. Selv om de går litt unna så oppfatter barna det.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Ja jeg betaler han. Ja jeg må innrømme at jeg synes det er litt ubehagelig å tenke på at det er en haug med ungdomer rundt 2 åringen som han ikke kjenner, ser liksom for meg at de skravler mest med hverandre og at han blir litt glemt. men det vet jeg jo ikke. Får vel ta en prat med han tenker jeg. Er ikke så lett å skaffe en annen barnevakt, finner ikke noen andre.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Jeg ringte han og tok en prat, jeg var blid og hyggelig. Han hadde selv sagt til vennene sien at han bare kunne ha med seg 1 pers. Idag hadde de møtt noen ved butikken og ble plutselig mange, det var ikke meningen og skulle ikke gjennta seg. Han skjønte også at han ikke burde la lillemann være alene inne mens han er ute. Ingen sure miner. Jeg fortalte også at han ellers er flink med unga og at jeg setter pris på at han passer dem ) Takk for gode råd og støtte jenter! HI
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Jeg hadde byttet barnevakt!!! Tror en 16år gammel gutt er mer intresert i damer og kompiser enn å passe barn!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Sett krav til hva tiden skal inneholde. (lek, mat osv). Er han på jobb, så er han på jobb - da er det ikke tid for venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå