Gå til innhold

Finnes det "sprøyte" for katter mot flått??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså noe man setter under nakkeskinnet? Må man til dyrlegen? Hvor mye koster dette evt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, men det finnes flåtthalsbånd.

Skrevet

Det fines ikke sprøyter, men det finnes noe man drypper ned i nakken på de.. :) En kur man tar hver mnd i 3mnd. Koster rundt 300kr for en pakke med 3stk i. Fåes på apoteket, og man må ha respet fra dyrlegen. Man tar det selv hjemme.. :)

Skrevet

Så man stikker dem ikke i nakken eller, bare drypper i nakken på den??

Skrevet

Du får kjøpt et middel hos dyrlegen som du gnir inn i huden øverst i nakken på katten. Bruker dette på katten min hver sommer. Har nesten ikke hatt flått etter at vi begynte med dette. Før vi startet med dette kunne vi plukke flått flere dager i uke. Bor i skogkanten, med mye løvskog.

Skrevet

Man drypper ja, men det varer ikke så lenge, og man må vente 3 mnd før man drypper igjen. De kan bli dårlige og kvalme av det. Dyrelegen min anbefalte det ikke:)

Skrevet

Vi bruker noe som vi har på sauer/storfe mot div "utøy" som flått. Det skulle bare bittelitt til, husker ikke doseringen nå, ..eller navnet.

Men sterkt er det, vi hadde en kattunge som også fikk, dose fra dyrlegen.Den fikk for mye, og skummet fra munnen og hadde skjelvinger. Vi fikk som råd å vaska den, men dyrlegen hadde ikke stor tro på at den ville overleve, men den overlevde hedigvis.

Skrevet

Jeg bruker noe som heter frontline, det er dråper man drypper i nakken på katten. De virker veldig godt, bor på landet med mye skog og mark og har aldri hatt flått på kattene etter at jeg begynte med det flått middelet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...